فرماندار شهرستان بناب؛

پخت و توزیع غذا در مساجد بناب ممنوع است

1399/05/09 - 11:19 - کد خبر: 24196
غذا نذری

نصر: فرماندار شهرستان بناب با تاکید بر اینکه پخت هرگونه غذا و عرضه آن به عزاداران در مساجد در ایام ماه محرم ممنوع است، از هیات امنای مساجد خواست احسان و نذرهای خود را در قالب بسته های حمایتی بین مردم توزیع کنند.

به گزارش نصر، امین رفیعی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با دعوت از مردم برای پرهیز از تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میادین، از هیات های مذهبی خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه های عزاداری را در محیط های باز و در ساعاتی محدود برگزار کنند.
وی با تشکر از تیم پزشکی و درمانی شهرستان به خاطر کنترل ویروس کرونا افزود: اگر امروز شاهد وضعیت زرد در بناب هستیم، در سایه تلاش کادر درمانی و همکاری مردم است و اگر می خواهیم به شرایط سفید برگردیم نباید این ویروس را شوخی تلقی کنیم و باید به تذکرات ستاد مقابله با ویروس کرونا توجه کنیم.
عزاداری های ماه محرم در مساجد و تکایا برگزار نشود
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: در ایام محرم به هیچ وجه اجازه تجمع در مساجد و تکیه ها را ندهیم و سعی کنیم اگر عزاداری برگزار می شود، فاصله گذاری های اجتماعی و تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا از بروز حوادث فاجعه بار انسانی جلوگیری شود.
دکتر علی نیّرپور اضافه کرد: شهرستان بناب بعد از مدت ها با تلاش پزشکان و کادر درمانی از حالت قرمز به حالت زرد رسیده است ولی این به آن معنی نیست که این بیماری خاتمه یافته است و اگر مراقبت نکنیم بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در پاییز امسال با یک فاجعه انسانی روبرو خواهیم شد.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت: از اولین روز شیوع کرونا در بناب از دوم اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون ۵۵۱ بیمار بستری در بیمارستان داشتیم که از بین این تعداد ۵۶ نفر از بستری شدگان غیربومی بودند.
وی اظهار امیدواری کرد در صورت همکاری و همراهی مردم در روزهای آتی تلاش بر این است که شرایط بناب را به حالت عادی و سفید برگردانیم.
۲۰ درصد دانش آموزان بناب در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند
مدیر آموزش و پرورش بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از مدارس غیردولتی و علت افزایش شهریه این مدارس در ایام کرونا گفت: آذربایجان شرقی جزء ۱۴ استانی است که شهریه مدارس غیردولتی آن ها پایین است و شهرستان بناب نیز در بین ۳۱ منطقه جزء شهرستان هایی است که پایین ترین شهریه را از دانش آموزان اخذ می کنند.
حسین پارسامهر افزود: از ۷۵۰ هزار دانش آموز در آذربایجان شرقی ۱۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که ۲۰ درصد دانش آموزان را شامل می شود و در شهرستان بناب نیز از ۲۹ هزار دانش آموز ۵ هزار و ۷۵۰ نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار