استاندار آذربایجان‌غربی؛

دستگاه‌های مسوول با متخلفان آبیاری مزارع با فاضلاب برخورد کنند

1399/05/09 - 11:15 - کد خبر: 24194
محمدمهدی شهریاری

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان در خصوص آبیاری مزارع در برخی مناطق استان با فاضلاب خام گفت: کم‌کاری دستگاه‌های متولی در برخورد با این امر محرز است.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری چهارشنبه شب در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده آذربایجان‌غربی با محوریت حوزه سلامت افزود: سطح زیرکشت مزارع با فاضلاب در شهرهای مختلف استان بیانگر بی توجهی نهادهای متولی نسبت به برخورد و پیشگیری از این معضل بهداشتی است.
وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز است، اضافه کرد: روند فعلی گویای این است که دستگاه های متولی به وظایف خود عمل نکرده اند و دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان متولی سلامت علیه نهادهایی که در این خصوص قصوری داشته اند، شکایت کند.
استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: کمیته ویژه‌ای متشکل از سازمان‌های حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و جهادکشاورزی در سریع‌ترین زمان ممکن باید نسبت به بررسی و حل این معضل اقدام و نتایج آن را در جلسه آتی کارگروه بیان کنند.
شهریاری تصریح کرد: فرمانداران نیز موظف هستند تا با این معضل با جدیت برخورد کنند.
وی با اشاره به گزارش سازمان غذا و داروی استان در خصوص عوارض بهداشتی جمع آوری سیب زیردرختی گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی که این نوع جمع آوری درپی دارد، ضروری است تا کمیته ویژه ای به مدیریت معاونت اقتصادی استانداری نسبت به ساماندهی مراکز جمع آوری اقدام کند.
در این جلسه، فعالیت غیرقانونی برخی عطاری ها در نسخه پیچی های دارویی نیز مطرح و دستورات لازم برای برخورد با آنها صادر شد.
آذربایجان غربی از جمله استان های با بیشترین میزان محصولات کشاورزی است که بیش از ۶ میلیون تن محصول در این استان تولید می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار