نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

معدن مس "سوناجیل" هریس پشتوانه اشتغال در منطقه است

1399/05/09 - 10:27 - کد خبر: 24184
سوناجیل

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، معدن مس سوناجیل هریس را یکی از معادن مهم مس منطقه برشمرد و افزود: لازم است این معدن هرچه سریع تر در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید مردم منطقه ایجاد و افتتاح شود.

به گزارش نصر، احمد محرم زاده در جلسه بررسی روند فعال سازی معادن طلا و مس "سوناجیل" هریس ضمن تاکید بر حل مسائل و مشکلات معادن موجود در اهر و هریس توسط شرکت ملی مس ایران، گفت: متاسفانه یکی از دغدغه های مهم مسئولان در این دو شهرستان بیکاری و عدم اشتغال جوانان است که امیدواریم هرچه سریع تر این مشکل حل شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه میانگین بیکاری در شهرستانهای اهر و هریس که به ترتیب ۱۵.۱ و ۱۱.۹ است، میزانی بالاتر از میانگین استانی با ۱۱.۶ بوده که جای نگرانی برای منطقه خواهد داشت.
وی از دیگر مشکلات شهرستان‌های اهر و هریس را عقب ماندگی در توسعه ذکر کرد و گفت: با وجود این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارها و پروژه های بزرگی در این دو شهرستان انجام شده ولی در مقایسه با سایر شهرهای هم سطح خود در کشور هنوز از نظر توسعه، عقب مانده هستند.
فرماندار هریس نیز در این جلسه از آمادگی شرکت سرمایه گذار گرجستانی در محدوده معدن مس سوناجیل با ۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خبر داد.
علیرضا خاکپور افزود: تمام استعلام های قانونی نسبت به تجهیز کارگاه و احداث کارخانه فرآوری طلا و مس سوناجیلتوسط این شرکت انجام شده که امیدواریم این مجتمع معدنی تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت های بالای معادن شهرستان هریس گفت: با راه اندازی و ایجاد مجتمع معدنی مس و طلای سوناجیل برای ۱۰۰۰ نفر از افراد متخصص و بیکار منطقه اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار