وزیر بهداشت:

می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) ارائه کنیم

1399/05/08 - 16:50 - کد خبر: 24166
سعید نمکی

نصر: وزیر بهداشت در جلسه هم‌‌اندیشی با ذاکرین و مداحان اباعبدالله (ع) گفت: می‌‌خواهیم الگویی ارائه کنیم که به تمام جهان بگوییم ببینید که ایران اسلامی از خود چه نبوغی بر جای گذاشت و چه زیبا نام حسین (ع) را زنده کرد.

به گزارش نصر، سعید نمکی در جلسه هم‌‌اندیشی با ذاکرین و مداحان اباعبدالله (ع) اظهار کرد: اگرچه خیز دیگری از بیماری داریم اما با دست‌‌های خالی و دل‌‌های پر از ایمان و با وفاق ملی که تحت لوای رهبر فرزانه کشور ایجاد شد، دستاورد بزرگی داشتیم زیرا در صددیم امسال محرمی برگزار کنیم که اولاً بگوییم که نام و یاد حسین (ع) را از تمام گلدسته‌‌ها و مناره‌ها فریاد خواهیم زد. ما کربلا، مظلومیت حسین (ع)، اولاد و یاران و اصحاب حسین (ع) در تاریخ را فراموش نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: دوم اینکه می‌‌خواهیم اعلام کنیم که ما نخواهیم گذاشت که عشاق حسین (ع) تب کنند و بیمار شوند؛ در کنار هم به این موضوع پایبند و متعهدیم که اجازه ندهیم که شیعه امام حسین (ع) به دلیل مراسم عزاداری سردار شهیدان، تب کند.
نمکی افزود: می‌‌خواهیم الگویی ارائه کنیم که به تمام جهان بگوییم ببینید که ایران اسلامی از خود چه نبوغی بر جای گذاشت و چه زیبا نام حسین (ع) را زنده کرد؛ در تاریخی که شاید 150 تا 200 سال طول بکشد که جهان دچار چنین بلای سنگینی شود، ما در تاریخ ثبت خواهیم کرد که هم یاد حسین و عاشورا و مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم و هم از عشاق حضرت اباعبدالله(ع) صیانت کردیم و هم به جهان الگویی را ارائه کردیم که نمونه است.
وی با بیان این‌‌که سرشت ما با یاد امام حسین (ع) آمیخته است خطاب به حضار جلسه گفت: امروز از شما عزیزانی که عمری است در ذکر حضرت ابا عبدالله تلاش کردید استمداد طلبیدم که ما به عنوان سربازان خاک پای ملت شیعه و شما به عنوان کسانی که هدایت این جمعیت عظیم مملکت شیعه اسلامی را به عهده دارید، درکنار هم جمع شویم و ببینیم که چه راهکارهایی را برای برگزاری این مراسم بیندیشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار