استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

آذربایجان‌غربی همچنان صدرنشین شاخص بهبود فضای کسب و کار در کشور

1399/05/08 - 13:45 - کد خبر: 24152
محمدمهدی شهریاری

نصر: استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس نتایج پایش ملی محیط کسب‌ و کار ایران که توسط اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون تهیه و تدوین می‌شود، این استان در بهار امسال رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار را بین ۳۱ استان به خود اختصاص داد.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ارزیابی بهار امسال، آذربایجان غربی ۵.۱۵ امتیاز کسب کرد و در رده نخست کشوری ایستاد.
وی اضافه کرد: پس از آذربایجان غربی نیز، استان های زنجان و مرکزی نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: این استان طی ۲ سال گذشته همواره رتبه های برتر بهبود فضای کسب و کار را در کشور به خود اختصاص داده و در زمستان سال گذشته نیز، رتبه دوم را کسب کرده بود.
بنا به این گزارش، پیش از آن نیز در راستای تسهیل فرایند تولید، آذربایجان‌غربی در فصول بهار، تابستان و پاییز سال گذشته رتبه نخست را کسب کرده بود.
شاخص کسب و کار ازجمله مهمترین شاخص‌های اقتصادی است که در راستای سنجش میزان توسعه و پیشرفت یک جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سهولت کسب‌ و کار، شروع کسب و کار، اخذ مجوزهای ساختمانی، استخدام نیروی کار، ثبت دارایی و اموال شرکت، اخذ اعتبار، حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت مالیات، تجارت برون مرزی، اجرا و الزام‌ آوربودن قراردادها و انحلال کسب و کار، ۱۱ شاخص فضای کسب و کار طبق مصوبه بانک جهانی است که مورد بررسی قرار می گیرند.
انتهای پیام/

پژوهشیار