فرج قلیزاده؛

شهرداری حق ندارد به سازمان‌های دیگر هبه ببخشد

1399/05/08 - 12:42 - کد خبر: 24147
فرج محمد قلی زاده

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: بودجه شهرداری بودجه محلی است که از سفره و جیب مردم تامین می شود و شهرداری حق ندارد به سازمان‌های دیگر هبه بخشش کند.

به گزارش نصر، فرج محمد قلیزاده در گفتگو با خبرنگار درباره هبه به صدا و سیما و سریال جلال گفت: موضوع هبه رای‌گیری نشده و به تصویب نرسیده‌است و در جلسات بعدی مطرح خواهد شد. 
قلیزاده درباره نظر اعضای شورا نسبت به هبه گفت : تک به تک با اعضای شورا صحبت نکرده‌ام ولی به احتمال قوی این طرح رأی بیاورد. 
 وی افزود: امیدی به این طرح ندارم. همان‌طور که می‌دانید این سریال‌ها تهیه کنندگانی دارند و این تهیه‌کنندگان هم روابط خاص مالی با سازمان 
صدا و سیما دارند. این که کدام هنرمند به کار گرفته شده و چقدر پرداخت شود از طرف صدا و سیما مشخص می‌شود. در ضمن اصلا قطعیتی نیست که حتماً هنرمند تبریزی به کار گرفته شود و تازه در صورت انجام کار حق الزحمه او کما هو حقه پرداخت شود.
 قلیزاده در ادامه اظهار داشت: کارهای گذشته هم نشان داده است که هنرپیشه‌های اکثر این چنین سریال‌هایی از تبریز انتخاب نمی‌شوند و اگر از تبریز انتخاب شوند نسبت به دیگران حقوق زیادی نمی گیرند. 
حداقل دستمزدی هم که برایشان پیش بینی می شود در پرداخت آن مستأصل هستند و هنرمند تبریزی برای دریافت حق الزحمه خود در رفت و آمد است.
 وی به بحث محل پرداخت این هبه اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری بودجه محلی است که از سفره و جیب مردم تامین می شود و شهرداری حق ندارد به سازمان‌های دیگر هبه بخشش کند. سازمان‌های دیگر باید از بودجه ملی استفاده کنند نه بودجه محلی که از سفره مردم است بحث اصلی این است. بحث این که فلان هنرمند به کار گرفته شود یا خیر بحثی فرعی است که بعداً مطرح خواهد شد. 
وی درباره درخواست صدا و سیما و همراهی بعضی اعضای شورای شهر با این سازمان گفت: مدیر کل صدا و سیما هم جهت درخواست این هبه در جلسه کمیسیون فرهنگی حاضر شده است، درک بعضی از اعضای شورا هم این است که این طرح خوب است و آنها هم همراهی می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار