خبر/

دعای عرفه و نماز عید قربان در اردبیل برگزار نمی‌شود

1399/05/08 - 10:48 - کد خبر: 24126
نماز جمعه

نصر: روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اعلام کرد که به خاطر وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا دعای عرفه و نماز عید قربان در اردبیل برگزار نخواهد شد.

به گزارش نصر،  در اطلاعیه این روابط عمومی آمده است: "با حمد و ثنای حضرت حق و با صلوات بر حضرت خاتم‌الانبیاء و خاندان مطهر او، به اطلاع اهالی محترم و مکرم شهرستان اردبیل می‌رسانیم بنا بر تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان که برگزاری نماز عید و دعای عرفه را حتی در محوطه روباز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت تمام پروتکل‌ها اجازه ندادند، اعلام می‌داریم که امسال از فضیلت نماز عید بزرگ اضحی و فضیلت دعای دسته‌جمعی عرفه محروم خواهیم بود.
از تمام مومنین عزیز می‌خواهیم در روز عرفه، روز بزرگ دعا، از دعا مخصوصا برای رفع بلیه کرونا غفلت نورزند".
استان اردبیل که در یک هفته گذشته بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پنج ماه گذشته را تجربه کرده، روز سه‌شنبه طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز قرار گرفت.
ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان با روند صعودی ادامه دارد به طوری که چهارشنبه اعلام شد که با ۱۲ نفر افزایش ، ۷۶ فرد جدید مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده و ۶ نفر نیز جان باختند.
بنا به اعلام مسوولان بهداشت و درمان استان اردبیل ، ۶۷ فرد مبتلای به کرونای بستری شده در مراکز درمانی استان ترخیص شدند.
به گزارش ستاد کرونای استان اردبیل، هم‌اکنون ۴۰۱ نفر به علت ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد ۶۳ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت‌نظر قرار دارند.
با وجود نوسان جزیی تعداد فوت افراد مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته در استان اردبیل، روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ فرد مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری می‌شوند.
بنا به اعلام مدیران بهداشت و درمان استان اردبیل، این استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار