خبر/

صادرات منسوجات خانگی ترکیه به اروپا افزایش یافت

1399/05/07 - 14:09 - کد خبر: 24103
ترکیه

نصر: رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان استان دنیزلی از رونق مجدد صادرات منسوجات خانگی ترکیه به اروپا خبر داد.

به گزارش نصر، حسین ممیش‌اوغلو، رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان استان دنیزلی ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در ارتباط با تاثیرات پاندمی کرونا در صادرات منسوجات خانگی اظهار داشت: در ماه‌ ژانویه و فوریه میزان صادرات از این استان افزایش داشت اما با اوج پاندمی در بین‌ ماه‌های آوریل و مه صادرات متوقف شد.
وی با بیان اینکه صادرات از ماه ژوئن مجدد رونق گرفته‌است، گفت: میزان صادرات ترکیه در ماه ژوئن 15.8 درصد افزایش داشت و رشد صادرات از دنیزلی در این ماه 19.9 درصد بود؛ میزان صادرات در ژوئیه در سطح سال گذشته ادامه دارد، امیدوارم که این ماه را با خبرهای خوب به پایان برسیم.
ممیش‌اوغلو با اشاره به موفقیت وزارت بهداشت ترکیه در مقابله با پاندمی کرونا گفت: شاهد رشد صادرات به بازار اروپا هستیم چون کشورهای اروپایی واردات خود از چین، پاکستان و هند را کاهش داده‌اند و این مسئله به نفع ما است و شانس ما را در بازار اروپا بیشتر می‌کند.
وی با اشاره با استقبال بازار اروپا برای واردات از ترکیه گفت: عدم اعتماد بازار اروپا به محصولات تولیدی در خاور دور باعث شده تا سفارش بیشتری دریافت کنیم و سرعت تدارکات و کیفیت مرغوبیت کالاهای ما باعث شده تا اروپایی‌ها از محصولات ترکیه بیشتر استقابل کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار