معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری

ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌شرقی هفت میلیون تن بار جابجا کرد

1399/05/07 - 12:07 - کد خبر: 24085
حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی

نصر: معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۷ میلیون تن بار در چهار ماه گذشته سالجاری از سوی ناوگان حمل و نقل بار استان جابجا شد.

به گزارش نصر، کاظم تیمورزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت میزان کالای حمل شده از سوی این ناوگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: تعداد بارنامه صادره در این مدت بیش از ۴۹۲ هزار و ۸۰۰ برگ بوده که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بیش از ۶ درصد افزایش نشان می دهد.
معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته امسال ناوگان حمل و نقل مسافر استان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت ها و ممنوعیت های سفر روبرو بود، گفت: این ناوگان در این مدت ۷۷۱ هزار مسافر را با بیش از ۱۱۵هزار و ۶۰۰ سفر جابجا کرده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصدکاهش یافته است.
تیمورزاده ادامه داد: در این مدت تعداد یک هزار و ۲۱۳ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار انجام شده و بیش از ۲۸ هزار و ۲۰۰ برچسب معاینه فنی برای وسائط نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.
در حال حاضر تعداد ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافریف تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و تعداد ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در آذربایجان شرقی فعالیت می کند.
در این استان ۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با ۶ خط کنترل فعال هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار