خبر/

روند صعودی ابتلا و جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

1399/05/07 - 10:46 - کد خبر: 24074
بیمارستان، کرونا، ویروس کرونا

نصر: ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان با روند صعودی ادامه دارد طوری که در شبانه‌روز گذشته ۶۴ فرد جدید به این بیماری مبتلا شده و ۱۲ نفر نیز جان باختند.

به گزارش نصر، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در ۲۴ ساعت اخیر برغم کاهش جزیی تعداد فوت افراد مبتلا به کرونا در ۲ روز گذشته، همچنان روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با وجود ترخیص روزانه بیش از ۶۰ نفر از مبتلایان بستری شده کرونا در استان در روزهای اخیر، هم‌اکنون ۴۱۶ فرد مبتلا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت‌نظر قرار دارند.
بنا به اعلام مدیران بهداشت و درمان استان اردبیل، این استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد و چهار شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و نیر در وضعیت قرمز قرار دارند.
ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای، استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری، اجتناب از شرکت در مراسم و مراکز تجمع افراد و خارج نشدن افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از منزل را برای کنترل کرونا الزامی اعلام کرد.
بر اساس این اطلاعیه، به بیماران دیابتی، افراد دارای فشار خون بالا، بیماران نقص سیستم ایمنی و ریوی مزمن هشدار داده شده است که بیشترین افراد بستری در مراکز درمانی و نیز افراد فوتی در پس ابتلا به کرونا همین دسته از شهروندان هستند.
راهپیمایی کرونایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از روز گذشته با هدف آگاه‌سازی مردم و در راستای کمپین "من ماسک می‌زنم"، در سطح شهر اردبیل آغاز شده است که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
این راهپیمایی در نقاط مرکزی و پرتردد شهر اردبیل مانند میدان ورزش، چهارراه امام (ره)، میدان شریعتی و ایستگاه سرعین انجام شده و در جریان آن برای افراد فاقد ماسک، ماسک اهدا شده و آموزش رعایت بهداشت فردی در مواجهه با ویروس کرونا انجام می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، آمار افزایشی ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در استان را همچنان بالا و نگران‌کننده خواند و گفت: آمار مراجعه روزانه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از یک هزار نفر فراتر رفته است.
دکتر شهرام حبیب‏‌زاده با هشدار جدی به شهروندان در خصوص تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های اعلام شده افزود: شهروندان استان باید مراسم عروسی و عزا را تعطیل کرده و از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.
وی، خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را سه راهکار اساسی مقاله با ابتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تنهایی مسوولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها، باید تمامی سازمان‌ها و مردم همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، از روز شنبه با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و در راستای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، تمام پاساژها، مراکز خرید و صنوف پرمراجعه شهر اردبیل به مدت یک هفته تعطیل اعلام شده ولی شواهد میدانی نشان می‌دهد که فعالیت این مراکز بدون توجه به تصمیم ستاد کرونای استان تعطیل نشده و جریان دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار