فرماندار اردبیل؛

آیین‌های عزاداری محرم در اردبیل متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود

1399/05/07 - 11:00 - کد خبر: 24073
عزاداری

نصر: فرماندار اردبیل اعلام کرد که آیین‌های عزادرای محرم در این شهرستان امسال متفاوت‌تر از سال های گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر، مسعود امامی روز سه‌شنبه گفت: در جلسه هماهنگی برگزاری آیین‌های عزاداری محرم مقرر شد تا نخستین آیین مربوط به عزاداری سیدالشهدا و یاران باوفایش در روز هشتم ذی‌الحجه مقارن با شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) با حضور حداکثر  ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
وی بیان کرد: این آیین روز چهارشنبه توسط دسته عزادرای مسجد دروازه و حداکثر به مدت یک ساعت، با استفاده شرکت‌کنندگان از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون پخش نذری و قربانی گوسفند در مقابل دسته عزاداری برگزار خواهد شد.
به گفته وی، همچنین در این جلسه مقرر شد تا آیین هفته‌خوانی و راه‌اندازی شبانه دستجات عزاداری محلات ششگانه و شعبه‌های تابعه که پس از عید قربان شروع و تا اواخر دهه محرم به مدت ۲۰ روز در مساجد و منازل مسکونی حسینیان این شهر برگزار می‌شد، امسال به خاطر وضعیت قرمز منطقه از نظر شیوع کرونا برگزار نشود.
عزاداری‌های محرم در اردبیل به شکل معمول از روز هشتم ماه ذی‌الحجه آغاز می‌شود، برگزاری آیین هفته‌خوانی در منازل مسکونی، تشت‌گذاری، حرکت دسته‌های عزاداری و سوگواری در بازار تاریخی اردبیل ، عزاداری شبانه دستجات عزاداری در مساجد مختلف و آیین‌های ویژه تاسوعا و عاشورا مراسم ویژه محرم در اردبیل می‌باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار