معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه؛

تقویت ارتباط با خیران برای توسعه فضاهای آموزشی ضروری است

1399/05/06 - 16:07 - کد خبر: 24050
جلسه

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با اشاره به فرسوده‌بودن برخی از مدارس این شهرستان و نیاز به بازسازی آنها گفت: برای این منظور، تقویت ارتباط با خیران و جلب مشارکت‌های مردمی برای توسعه فضاهای آموزشی بیش از پیش ضروری است.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی حسینی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: با توجه به قدمت آموزش و پرورش و مدارس این شهرستان، فرسوده شدن برخی از آنها امری اجتناب ناپذیر بوده لیکن نوسازی و ایجاد فضاهای جدید آموزشی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به خلا موجود در زمینه احداث مدارس خیرساز در سال های اخیر در این شهرستان ادامه داد: تشویق و جذب خیران مدرسه ساز می تواند راهگشای مشکل کمبود فضاهای آموزشی باشد.
موسوی حسینی همچنین با تاکید بر لزوم توجه مدیران و مشاوران تحصیلی در زمینه انتخاب رشته های تحصیلی نیز گفت: متاسفانه در سال های اخیر گرایش بیش از حدی به تحصیل در رشته تجربی در بین دانش آموزان ایجاد شده است.
وی افزود: کمبود دانش آموزان در رشته های فنی و ریاضی در سال های آینده جامعه را با مشکل نیروی متخصص و دانشگاهی در سطوح مختلف مواجه خواهد کرد از این ور، مشاوران نقش مهمی در جهت گیری مناسب تحصیلی دانش آموزان ایفا خواهند کرد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه در این نشست گفت: این شهرستان با ۵۲ هزار دانش آموز و ۵۸۰ مدرسه در مناطق شهری و روستایی، با کمبود فضای آموزش روبرو است.
رضا آسیابی با تاکید بر لزوم نوسازی مدارس فرسوده ادامه داد: ۴۰ درصد از مدارس روستایی این شهرستان فرسوده بوده و نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون در برخی از مدارس دولتی تراکم دانش آموزان در هر کلاس در حال رسیدن به ۳۵ نفر است که این امر می تواند مشکلاتی برای آموزشی ایجاد کند.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس در این شهرستان افزود: براساس بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش، در شهرهای قرمز از جمله مراغه، آیین بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد خواهد بود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار