خبر/

بررسی توسعه ارتباطی - مخابراتی بناب

1399/05/06 - 13:45 - کد خبر: 24035
محمد باقری بنابی

نصر: توسعه ارتباطی - مخابراتی شهرستان بناب بررسی شد.

به گزارش نصر، با حضور نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بناب، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر در مخابرات منطقه وضعیت ارتباطی و مخابراتی شهرستان بناب بررسی و پیشنهادهای لازم برای توسعه و بهبود ارتباطات این شهرستان ارائه شد.
در این جلسه شکوری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطی و مخابراتی شهرستان بناب بیان نمودند: این شهرستان از زیر ساخت های ارتباطی مناسب برخوردار می باشد بطوریکه در 100 درصد روستاهای این شهرستان سرویس تلفن ثابت دایر و بیش از 96 درصد خانوارهای روستایی شهرستان از اینترنت پر سرعت مخابرات (ADSL )بهره مند هستند.
به منظور ارتقای کیفیت سرویس های ارائه شده و اینترنت با پهنای باند بالا در طول یکسال گذشته با حذف مرکز دوم شهری بناب و راه اندازی تعداد 16 دستگاه کافوی نوری با تغییر تکنولوژی از کابل مسی به فیبر نوری ، امکان ارائه سرویس VDSL ( اینترنت پر سرعت مخابرات تا 40 مگابیت بر ثانیه ) برای مشترکین مرکز مذکور فراهم شده است.
وی افزود : اکثر روستاهای شهرستان تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارند و در برخی از روستاها سرویس های نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز فعال می باشد.
در این جلسه پیشنهادهای لازم برای ایجاد سایتهای جدید و ارتقاء شبکه تلفن همراه برخی روستاها به نسل سوم و چهارم ارائه و مقرر شد پیگیریهای لازم برای بررسی و تصویب این طرحها از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معمول شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار