استاندار آذربایجان شرقی:

کسب مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای اهمیت خاصی دارد

1399/05/06 - 08:22 - کد خبر: 23993
محمد رضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی معتقد است: کسب مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش نصر، محمد رضا پورمحمدی با صدور پیامی به مناسبت هفته ملی مهارت و فرارسیدن ۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای افزود:
اصحاب حِرَف، صنعتگران و کارآفرینان، پیشران جامعه به سوی توسعه هستند و آموزش و تجهیز آنان به مهارت های روز، امری ضروری است. از این رو کسب مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان مکمل تحصیلات دانشگاهی بویژه در رشته های فنی و تجربی از اهمیتی خاص برخوردارند. فارغ تحصیلان دانشگاه ها  با کسب تخصص در علوم نظری، پایه و ظرایف و دقایق دانش، ظرفیت فراوانی برای پیشرفت و توسعه دارند در صورت گذراندن دوره مهارت های ویژه صنایع، تحولات بزرگ را به وجود آورده و مشکلات کشور را حل خواهند نمود زیرا امروزه دانش و مهارت به مثابه دو بال پرواز، افق های جدید را می گشاید و نقش کلیدی در بهره وری و ایجاد اشتغال مولد دارد.
در کنار این، دوره های کوتاه مدت آموزش های فنی و حرفه ای نقش ازنده در بسیاری از امور از جمله حل مشکل اشتغال خواهد داشت. لذا موارد فوق و رشد سریع فناوری و تکنولوژهای پیشرفته در عرصه های مختلف، و نیاز به کسب مهارت های جدید در کنار تحصیل، مقوله آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را  ضروری می نماید؛ بنابراین متولیان آموزش و مهارت، نقش اساسی در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف خدمات و کشاورزی ایفا نمایند.
اینجانب نامگذاری ششم مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای را اقدامی ارزشمند در راستای فرهنگ سازی در عرصه مهارت آموزی می دانم و اعتقاد دارم این امر به تحقق هدف شعار سال و حصول جهش تولید کمک خواهد کرد. همچنین برای فعالین و دست اندرکاران این حوزه آزوی موفقیت می نمایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار