عضو شورای اسلامی شهر تبریز؛

سرانه هر تبریزی چقدر است؟/ اصلاح قانون شورا‌ها در مجلس باید با جدیت پیگری شود

1399/05/05 - 16:52 - کد خبر: 23985
محمدباقر بهشتی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کل مدیریت جامعه مسئول مشکلات است و این مشکلات ربطی به یک دولت خاص ندارد.

به گزارش نصر، محمدباقر بهشتی امروز در جلسه همفکری نمایندگان مردم تبریز در مجلس با مدیران شهری و اعضای شورای شهر با تقدیر از نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد تا آنها بتوانند به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در دهه ۶۰ و همزمان با جنگ تحمیلی بودجه کل کشور ۴۱۵ میلیارد تومان بود  و در مقایسه با امروز وضعیت اقتصادی بهتری در کشور حاکم بود.
بهشتی گفت: در دوره اول شورا بودجه شهرداری ۲۱ میلیارد تومان بود اما امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری تصویب کرده‌ایم.
وی بیان داشت: سرانه هر نفر در تبریز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که کمتر از ۲۰ درصد آن درآمد پایدار و مابقی آن از تراکم فروشی تامین می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد :مشکلات موجود در تراکم فروشی به مجلس برمی‌گردد‌  که قبل از شورا ها ۷۰ درصد هزینه شهرداری‌ها را دولت تامین می‌کرد.
بهشتی اظهار داشت: اخیراً نه تنها بودجه‌‌ای برای شهرداری‌ها ارایه نمی‌شود بلکه برخی تعهدات دولت نیز به شهرداری ها در اجرای پروژه‌ هایی همانند مترو پرداخت نمی‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از مجلس انتظار می‌رود نظام بودجه ریزی را به سیستم دهه ۶۰ برگردانند تا بسیاری از هزینه کرد ها کاهش یابد. باید راه حلی بری تامین ۸۰ درصد هزینه‌های شهری پیدا شود.
وی تاکید کرد: پیشنهاد داریم در سطح کشور هزینه بودجه نویسی مجلس در چهل سال گذشته را پیگیری کنند و رابطه شهرداری و دولت مشخص شود.
بهشتی گفت: در مورد حمل ونقل عمومی مجلس باید سازوکاری تهیه کند چندین سال است حتی یک اتوبوس جدید وارد سیستم حمل ونقل تبریز نشده و باید موضع مجلس در خصوص حمل و نقل عمومی شفاف باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اصلاح قانون شورا‌ها در مجلس باید با جدیت پیگری شود و شورای شهر را به صورت واقعی به شورای شهر تبدیل کنیم تا در انتصاب مدیران شورا ها رای اعتماد داده شود.
وی با اشاره به اینکه باید در قانون شوراها نظارت مستمر شورا در نظر گرفته شود گفت: نمایندگان مجلس جایگاه تاریخی آذربایجان را پیگیری کنند.
بهشتی گفت: بیش از ۵۰ درصد صادرات کشور از مرز بازرگان است نباید آذربایجان در حاشیه باشد در ۱۵ سال گذشته آذربایجان در حاشیه قرار گرفته شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار