مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز؛

ایستگاه میدان قطب خط یک مترو تبریز به زودی به بهره برداری می‌رسد

1399/05/05 - 16:04 - کد خبر: 23981
مترو، مترو تبریز

نصر: مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز گفت: ایستگاه میدان قطب به عنوان یکی از ایستگاه‌های باقی مانده از خط یک قطار شهری تبریز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، بهرام فرهخت در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اظهار کرد: خط یک قطار شهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه و به طول ۱۷ کیلومتر است که در حال حاضر ۱۴ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است.
او ادامه داد: ایستگاه میدان قطب به عنوان یکی از چهار ایستگاه باقی مانده این خط به زودی به بهره برداری می‌رسد.
فرهخت با بیان اینکه خط یک قطار شهری تبریز از ائل گلی آغاز شده، افزود: فاز یک و دو این خط از ائل گلی تا ایستگاه شماره ۱۲ (میدان کهن) بوده و  فاز سه نیز از ایستگاه ۱۲ تا ۱۸ (شهرک نور) واقع شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز تصریح کرد: ساعت خدمات دهی فاز یک و دو قطار شهری از ۶.۳۰ صبح تا ۲۱ شب و ساعت کاری فاز ۳ نیز از ۱۱ تا ۱۴ خواهد بود.
او از کاهش زمان انتظار و توسعه هر چه بیشتر فاز سه خط یک قطار شهری به عنوان دو اهتمام جدی این شرکت نام برد و افزود: طی روزهای گذشته زمان انتظار مترو از ۱۷ به ۱۳ دقیقه کاهش یافته است؛ هر چند در این میان برای ما کاهش ثانیه ها نیز حائز اهمیت است.
فرهخت ادامه داد: روزانه ۷ هزار نفر توسط مترو تبریز جابجا می شود در حالی که ظرفیت جابجایی ۹۲ هزار نفر هم وجود دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما طراحی خط یک با زمان انتظار ۲ دقیقه و جابجایی روزانه ۶۰۰ هزار نفر است.
او یادآور شد: امیدوارم با تعامل هر چه بیشتر بین این شرکت و سازمان قطار شهری و ارگان های دیگر، تا پایان امسال  شاهد تحویل گیری ۴ ایستگاه باقی مانده و تبدیل شدن مسیر تک تونله به دو تونله باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار