رحمانی فضلی:

تمام ظرفیت‌های وزارت کشور را در اختیار آموزش و پرورش می‌گذاریم

1399/05/05 - 14:27 - کد خبر: 23973
عبدالرضا رحمانی فضلی

نصر: وزیر کشور گفت: امیدواریم بتوانیم تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار وزارت کشور و سازمان‌های تابعه قرار دارد را در اختیار آموزش و پرورش بگذاریم.

به گزارش نصر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از پایان نشست گفتگوی هفته که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این نشست گفت: به لطف وزیر آموزش و پرورش توفیق حضور در جمع معاونین این وزارتخانه و بیش از ۷۰۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش را در سراسر کشور داشتیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در این نشست شنونده مباحث و اظهارات مطرح شده از سوی مدیران و معاونین وزارت آموزش و پرورش بودم، گفت: بنده به عنوان وزیر کشور به همراه معاونینم ضمن پاسخگویی به سوالات و مسائل طرح شده در این نشست، کارها و اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم را شرح دادیم.
رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور با توجه به مجموعه وظایف حاکمیتی که در اقصی نقاط کشور دارد، در حوزه هماهنگی و خدمت‌رسانی به سایر دستگاه‌ها نقش میان بخشی داشته وبا توجه به اهمیت آموزش و پرورش برگزاری این نشست بسیار مهم بود.
وزیر کشور با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور و توافقی که برای اصلاح آن وجود دارد، گفت: امیدواریم بر اساس این تفاهم نامه، بتوانیم ظرفیت‌هایی که در اختیار وزارت کشور و سازمان‌های تابعه مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همچنین شورای اجتماعی و دستگاه‌های عضو آن است یا ظرفیت‌های در اختیار بقیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین ظرفیت‌های در اختیار مردم در قالب خیرین را در اختیار آموزش و پرورش و در اصل همه مردم عزیز قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه هر کاری برای آموزش و پرورش انجام شود، در اصل برای همه مردم انجام شده است، گفت: آموزش و پرورش در زمره بخش‌های خدمت رسانی است که همه ملت ایران از آن بهره مند می‌شوند و هر امکان و کمکی به آموزش و پرورش کشور برابر با کمک به کل ملت ایران است.
رحمانی فضلی عنوان کرد: تغییر کاربری مدارس، فروش املاک آموزش و پرورش و مدارس، صدور پروانه، ارائه برخی از خدمات به مدارس، مشارکت خیرین در ساخت مدارس و عوارضی که شهرداری‌ها بایستی به آموزش و پرورش پرداخت کنند، از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود که توضیحاتی از سوی معاونین وزارت کشور در خصوص ظرفیت‌های قانونی و نحوه استفاده از آن برای تسهیل رفع این مشکلات ارائه شد.
وی افزود: مقرر شد تمامی موارد مطروحه در نشست امروز، در قالب صورتجلسه ای تنظیم شود که ما بتوانیم به همه مسئولان ذیربط ابلاغ کنیم تا ان شاا… از آن بهره مند شوند.
بر اساس این گزارش، نشست گفتگوی هفته وزارت آموزش و پرورش صبح امروز پنجم مردادماه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
این نشست مجازی به میزبانی حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و با حضور معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و روسای مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور به‌طور مستقیم شاهد این برنامه در بستر شبکه شاد هستند.
در این نشست وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از وزیر کشور، رحمانی فضلی را فردی قابل اتکا، قابل اعتماد و به معنای واقعی مرد روزهای سخت برشمرد.
در ادامه این نشست، مدیران کل و روسای مناطق آموزش و پرورش نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و سوالات خود در حوزه‌های مرتبط با وزارت کشور را مطرح کردند.
برنامه «گفت‌وگوی هفته» در راستای برگزاری سلسله برنامه‌های گفت‌وگو بر محور تحول، باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها به‌صورت منظم و هفتگی برگزار و به‌صورت زنده از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.
در این نشست، جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی وزیر کشور را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار