جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان؛

تصادفات رانندگی جاده‌ای زنجان ۲۰۸ درصد رشد یافت

1399/05/05 - 13:32 - کد خبر: 23969
تصادف

نصر: جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: وقوع تصادفات رانندگی طی خرداد ماه امسال نسبت خرداد ماه سال قبل در مسیرهای ارتباطی این استان ۲۰۸ درصد رشد یافت.

به گزارش نصر، سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرداد ماه پارسال (سال ۹۸) تعداد ۱۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان جان باختند اما خرداد ماه امسال تعداد جانباختگان با ۲۵ نفر افزایش به رقم ۳۷ تن رسید.
وی اظهار داشت: بیشترین تعداد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت طی مدت یاد شده مربوط به ۲ شهرستان خدابنده و ابهر از توابع این استان و بیشترین عامل آن نیز سرعت زیاد، سبقت و انحراف به چپ بوده است.
جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان به ترتیب بر اثر خستگی و خواب آلودگی، سرعت بالا، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، است که اگر رانندگان به قوانین و مقررات توجه دقیق داشته باشند به حتم میزان حوادث ناشی از رانندگی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.  
عظیمی با بیان اینکه تیر اه امسال نیز قریب ۱۰ نفر بر اثر تصافات رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان کشته شدند، افزود: این آمار مربوط به کشته های سر صحنه تصادف است و اینکه چه تعداد از مصدومان اعزامی در مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در مجموع طی سه ماهه نخست امسال ۵۸ نفر و مدت مشابه پارسال (۹۸) نیز ۴۶ نفر قربانی تصادفات رانندگی در سطح جاده های این استان شدند که حاکی از افزایش ۲۶ درصدی است.
تعداد ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.
استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار