مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان؛

شرایط کرونایی، ثبت‌نام دانش‌آموزان زنجانی را غیرحضوری کرد

1399/05/05 - 11:28 - کد خبر: 23953
غیرحضوری

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در شرایط کرونایی حاکم با هدف رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، رویکرد بر حضور نیافتن والدین و دانش‌آموزان برای زمان ثبت نام در مدارس است.

به گزارش نصر، ابراهیم رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: امسال با توجه به وضعیت کرونایی، ثبت نام از دانش آموزان تحت تاثیر این ویروس مقداری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته  است بطوریکه پیش از این مدیران مدارس طوری برنامه ریزی می کردند که اغلب  اولیا در زمان ثبت نام در مدارس حضور داشته باشند اما این مهم امسال شکل دیگری به خود گرفته است.
وی اضافه کرد: بر این اساس فقط تاکید بر ثبت نام حضوری در پایه های اول، هفتم و دهم است که در سایر پایه‌ها نیازی به حضور اولیا در مدرسه نیست مگر در شرایط خاص و همچنین  در بیشتر مدارس استان نیز مقرر شده که پرونده های دانش آموزان در ۲ مقطع متفاوت به صورت یک جا و بین ۲ مدرسه جابجا شود.
این مسؤول با اشاره به ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان نیز گفت: طی ۲۰ تیر امسال آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی انجام و مقرر شد که آزمون تیزهوشان نیز در ۲۷ این ماه برگزار شود با توجه به ملی بودن این رخداد، ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دستور تعویق آزمون را صادر کرد، که با ۲ هفته تاخیر انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیز نگرانی وجود ندارد چراکه دانش آموزان طبق روال گذشته ثبت نام خود را در مدارس عادی انجام می دهند و پس از اعلام نتایج نسبت به جابجایی پرونده خود اقدام خواهند کرد.
رفیعی افزود: با توجه به اینکه ثبت نام مدارس تیزهوشان بطور معمول در سر جمع ثبت ‌نام دانش‌آموزان استان لحاظ نمی‌شود و از طرفی نفرات برگزیده جهت ورود به این نوع مدارس نسبت به کل دانش آموزان درصد بسیار کمی را شامل می شود،  مشکلی در وضعیت ثبت نامی سایر مدارس نیز ایجاد نخواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به دریافت هزینه در هنگام ثبت نام نیز گفت: در زمان ثبت نام یک قاعده کلی وجود دارد و نباید هیچ وجهی از والدین دریافت شود مگر در موارد اجباری از قبیل بیمه و کتب درسی و در بقیه موارد پس از بازگشایی مدارس و تشکیل جلسات انجمن اولیا و مربیان و تصویب فوق‌برنامه ها و هزینه آنها در جلسات انجمن نسبت به دریافت مبالغ اقدام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در ستاد پروژه مهر نیز با توجه به شرایط کرونایی چند کمیته اختصاصی از جمله کمیته بهداشت و آموزش مجازی که در کمیته بهداشت در شرایط مختلف کرونایی دستورالعمل های لازم برای عوامل اجرایی مدارس تدوین شده است.
به گفته این مسؤول، در صورت شرایط سفید استان، مدارس طبق روال عادی فعالیت خواهند داشت در شرایط زرد نیز چند سناریو از قبیل زوج و فرد، یا گروه بندی دانش آموزان برای  آموزش و در صورت قرمز بودن شرایط نیز آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه خواهد یافت.
هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار