رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه؛

۶.۵ هکتار از اراضی ملی در مراغه رفع تصرف شد

1399/05/05 - 11:46 - کد خبر: 23948
رفع تصرف

نصر: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه از رفع تصرف ۶.۵ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان در سالجاری خبرداد.

به گزارش نصر، ناصر شکری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اراضی با همکاری قوه قضائیه و در قالب تشکیل ۱۰ پرونده تخلف از سودجویان خلع ید شده است.
وی گفت: سال گذشته نیز با تشکیل ۲۴ پرونده، ۱۵ هکتار از عرصه های منابع طبیعی رفع تصرف شده بود.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخریب عرصه های مرتعی، آتش سوزی در مراتع و ورود مازاد بر ظرفیت دام به مراتع سهند، موضوع را از طریق شماره ۱۵۰۴ به این اداره اطلاع دهند.

ورود حدود ۱۹ هزار راس دام غیرمجاز به مراتع سهند
شکری همچنین از ورود ۱۸ هزار و ۹۷۰ راس دام غیر مجاز به مراتع سهند در مراغه خبرداد و گفت: ورود دام های غیرمجاز به ییلاق ها و مراتع سهند،  پوشش گیاهی مراتع  را با خطر نابودی مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه در این راستا برای ۳۱ دامدار ، پرونده تخلف تشکیل شده اضافه کرد: مراجع قضایی برای پیشگیری از ورود دام به مراتع، دامداران متخلف را به پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان جریمه محکوم کرده اند.
سهند با ۱۲۹ هزار هکتار مرتع از مناطق مهم ییلاقی عشایر در شمال غرب کشور محسوب می شود و عشایر شهرستان های بناب، ملکان، عجب شیر و اسکو در آذربایجان شرقی و میاندوآب و مهاباد در آذربایجان غربی برای چرای دام خود در طول تابستان به این مراتع کوچ می کنند.
جمعیت دامی عشایر مراغه ۸۴ هزار و ۵۵۶ رأس دام است و سالانه ۲۰۰ تن گوشت، ۸۰۰ تن شیر، ۲۵ تن پشم و ۱۵۰۰ مترمربع صنایع دستی توسط عشایر مراغه تولید می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار