نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی؛

شهرستان سراب صاحب فرودگاه می شود

1399/05/05 - 11:01 - کد خبر: 23945
شرکت هواپیمایی پویا

نصر: نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و گردشگری این شهرستان اعلام کرد: کارهای احداث فرودگاه سراب در مرحله انجام است.

به گزارش نصر، یوسف داودی روز یکشنبه در جلسه بررسی و امکان سنجی محل احداث فرودگاه سراب گفت : شرکت مشاور این طرح انتخاب شده و مطالعات آن از امروز آغاز شد.
وی ظرفیت های بالقوه اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و سرمایه گذاری در سراب را یادآور شد و افزود: موافقت احداث فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است و این طرح در لایحه بودجه امسال ردیف مستقل دارد.
نماینده مردم سراب در مجلس با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه جدید به جای فرودگاه قدیمی متروکه این شهرستان خاطرنشان کرد: این باند فرودگاهی علاوه بر جا به جایی مسافرو بار می تواند پشتیبان پرواز دیگر شهرستانها در زمان شرایط نامناسب جوی باشد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ،شاهد افزایش و جذب سزمایه گذاران بیشتر در منطقه خواهیم بود افزود : درحال حاضر بیش از 600 هزار سرابی، مقیم تهران زندگی می کنند که در صورت سهولت رفت و آمد و حمل و نقل ،آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی و تولیدی در شهرستان را دارند.
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی کشور هم گفت: پس از بررسی 5 موقعیت معرفی شده، در نهایت 400 هکتار از اراضی ملی در نزدیکی روستای هولیق برای مطالعه و احداث فرودگاه سراب انتخاب شد.
فرشید گلیج، با بیان اینکه طرح مطالعاتی این فرودگاه در مدت 4 ماه به پایان خواهد رسید افزود: برای مطالعه و احداث باند پرواز و ترمینال در سالجاری 200 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
شهرستان ۱۴۰ هزار نفری سراب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در سر راه تبریز به اردبیل قرار گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار