مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش دوربین های ثبت تخلفات در جاده های آذربایجان شرقی

1399/05/05 - 08:10 - کد خبر: 23922
جاده

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۵۷ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده های استان فعال بوده و ۴۳ دستگاه دوربین جدید نیز با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد در مرحله نصب قرار دارد.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به تاثیر چشمگیر دوربین های ثبت تخلفات در کاهش تصادفات رانندگی افزود: برای کاهش آمار تصادفات جاده ای در استان باید در کنار اجرای طرح های مختلف ایمن سازی و هوشمند سازی جاده ها به مسایل فرهنگی و آموزشی ترافیکی توجه بیشتری کرد و این مسایل از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما به مردم بیان شود.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات جاده ای استان در سال های ۹۶ و ۹۷ با افزایش مواجه بود، یادآوری کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی جاده ها، هوشمند سازی و نصب تابلوهای هشدار و دوربین های کنترلی آمار تصادفات در جاده های استان کاهش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی ادامه داد: با تلاش مسوولان دستگاه های عضو کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل جاده ای استان، آذربایجان شرقی در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای از رتبه ۲۹ کشوری در سال ۹۷ به رتبه ۶ در سال ۹۸ صعود کرده است.
علیزاده، با اشاره به تدوین طرح جامع کاهش تصادفات جاده ای برای سال ۹۹ اضافه کردد: در سال جاری برای کاهش ۱۰ درصدی تلفات تصادفات جاده ای هدف گذاری و برنامه ریزی شده است و امید است با اقدامات دستگاههای ذیربط و همکاری رانندگان و مردم استان این هدف گذاری تحقق یابد.
وی یادآوری کرد: طرح جامع کاهش تصادفات جاده ای شامل برنامه هایی برای ۵ حوزه فعالیت مدیریت ایمنی راهها، راه(راههای ایمن تر)، وسیله نقلیه(وسایل نقلیه ایمن تر)، کاربران جاده ای ایمن تر(عامل انسانی) و حوزه واکنش بعد از تصادف است.
انتهای پیام/

پژوهشیار