خبر/

پیام امام جمعه تبریز به مناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

1399/05/04 - 17:13 - کد خبر: 23915
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ارسال پیامی فرا رسیدن هفته ملی مهارت و ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به جامعه تلاشگران عرصه مهارت آموزی کشور تبریک گفت.

به گزارش نصر، متن پیام تبریک حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به شرح زیر است:

وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعی
سوره مبارکه النجم آیه ۳۹
و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست.

جامعه تلاشگران عرصه مهارت آموزی
با سلام و با تحیت
بی شک انسان بدون یادگیری و نو کردن اندیشه‌ها و دانش‌های خود در زندگی موفق نخواهد بود، مشاغل در حال تغییر و تغییر هستند و بی‌تردید مهارت‌آموزی هنر تبدیل علم به عمل است.
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یک نقشه راه مطمئن برای دستیابی به توسعه اقتصادی افزایش رفاه و آسایش و ایجاد درآمد و معیشت برای همه طبقات جامعه است و بروز فناوری‌های جدید و نیاز جامعه به استفاده حداکثری از ابزار و تکنولوژی‌های نو، موجب آن گردیده است مهارت آموزی به عنوان مهم‌ترین مولفه تسلط به تغییرات سریع جامعه واجب شود.
در آستانه ۶ مرداد ماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته ملی مهارت به همه زحمتکشان عرصه مهارت‌آموزی کشور، تلاش مضاعف آنها را در جهت دستیابی به اهداف والا در عرصه مهارت آموزی در سطح جامعه را خواستاریم.
توفیق روز افزون تمام مهارت آموزان و دست اندرکاران این حوزه را از خداوند متعال خواستارم.

متن پیام رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته ملی مهارت
یوسف داوودی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت هفته ملی مهارت و فرا رسیدن ۶ مرداد " روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای " پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:
با سلام و تحیات
در سال جهش تولید، بی شک گسترش نهضت توسعه آموزش های مهارتی و توانمندسازی منابع انسانی می تواند راهگشا باشد. چراکه تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت می تواند زمینه ساز اشتغال مولّد برای جوانان کشور و به تبع آن توسعه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم شود.
همه ساله 31 تیرماه لغایت ششم مرداد در سازمان آموزش فنی و حرفه ا ی کشور به نام هفته مهارت و کارآفرینی و اختصاص ششم مرداد به روز ملی؛ مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، گرامی داشته می شود.
اینجانب و همکارانم به عنوان نمایندگان و خدمتگزاران مردم شریف تبریز و سایر شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی، بر خود واجب می دانیم تا ضمن تبریک و شادباش این ایام به تک تک شما تلاشگران در عرصه مهارت آموزی استان، از تلاشهای شما عزیزان قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال موفقیت و پیشرفت همه جانبه کشور عزیزمان ایران اسلامی را خواستاریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار