معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی؛

بسته‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی، متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند

1399/05/04 - 16:13 - کد خبر: 23911
اقتصاد

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری استان باید متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند، گفت: دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باید به صورت مستمر، تحولات را رصد کرده و گروه‌های تخصصی خود را فعال‌تر کند.

به گزارش نصر، علی جهانگیری امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، با اشاره به پیشنهاد تشکیل اتاق فکر سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: اصل این کار ایده خوبی است، اما مشکل ما در حوزه سرمایه‌گذاری، نه از لحاظ فکری و نظری، بلکه از لحاظ عملیاتی است و به نظر می‌رسد که برای تحرک‌بخشی به این حوزه، نیاز به عزم و تلاش جدی و همگانی داریم.
وی با تأکید بر همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، گفت: با توجه به اینکه معادلات اقتصادی به سرعت در حال تغییر است، بنابراین این بسته‌ها نیز باید به صورت مستمر و متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند.
جهانگیری با تأکید بر اصلاح فرایندها در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌شوند باید از هر نظر آماده سرمایه‌گذاری باشند و بعد از ورود سرمایه‌گذار معلوم نشود که زیرساخت‌ها موجود نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید را ضروری دانست و گفت: کارگروه‌هایی مانند کارگروه تسهیل، ظرفیت‌های قانونی بالایی دارند و در صورتی که از این ظرفیت‌ها استفاده شود بسیاری از مشکلات قابل حل است.
جهانگیری با تأکید بر اینکه اجازه انباشت پرونده در کارگروه تسهیل را نداده‌ایم، افزود: در حال حاضر هر هفته چند جلسه کارگروه تسهیل را برگزار می‌کنیم و تعداد پرونده‌ها نیز افزایش یافته است تا مشکلات واحدها در سریع‌ترین زمان حل شود.
وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها موظفند تهدیدها و فرصت‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی را شناسایی و در اختیار دبیرخانه کارگروه امور اقتصادی قرار دهند تا برای مشکلات در زمان مناسب راه حل پیدا شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار