مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد:

آغاز حفاری تونل انتقال آب از سد مخزنی گیوی به اراضی کوثر

1399/05/04 - 15:08 - کد خبر: 23907
سد گیوی

نصر: رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آغاز حفاری تونل انتقال آب از سد مخزنی سد گیوی خبر داد.

به گزارش نصر، عباس جنگی مرنی روز شنبه در جلسه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در کوثر گفت: پس از سفر اخیر رییس‌جمهوری به استان و افتتاح طرح‌های آب استان، اقدامات موثری در راستای تامین منابع مالی برای طرح‌ها انجام شده که طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر و تکمیل احداث شبکه آبیاری سبلان در شهرستان مشگین‌شهر از جمله آنهاست.
وی گفت: برای تامین مالی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان، تفاهم‌نامه‌ای بین بانک‌های عامل، وزارت نیرو و استانداری اردبیل مبادله و پیمانکار ذیصلاح نیز انتخاب شده و در منطقه در حال انجام عملیات اجرایی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: با احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی آب کافی و مطمئن برای مصارف بخش‌های مختلف شهرستان کوثر تامین خواهد شد.
جنگی مرنی گفت: طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی تنها شبکه آبیاری در کشور است که منابع مالی آن از طریق فاینانس داخلی تامین می‌شود.
وی افزود: برای دریافت اعتبار مالی فاینانس داخلی احداث پایاب شبکه آبیاری سد گیوی، تضمین دولتی از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت شده و اولین بخش‌های فاینانس در روزهای آینده اخذ و سرعت اجرای شبکه آبیاری افزایش می‌یابد.
به گفته وی، شبکه آبیاری گیوی شهرستان کوثر و شبکه آبیاری سبلان شهرستان مشگین‌شهر، احداث سد عمارت در شهرستان گرمی و ساماندهی رودخانه‌های ارس و بالهارود در منطقه مغان، علاج بخشی سد میل و مغان،  احداث طرح آبرسانی شرب  و تصفیه‌خانه خلخال ، طرح‌های آبرسانی شرب به شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، نمین ‌و عنبران از جمله طرح‌های مهم آب در استان می‌باشد.
شهرستان کوثر در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار