رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

خدمات عادی مراکز درمانی منجر به کاهش تلفات کرونا می شود

1399/05/04 - 14:57 - کد خبر: 23903
محمدحسین صومی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تداوم و تقویت خدمات عادی مراکز درمانی و بیمارستانی منجر به کاهش تلفات ناشی از ویروس کرونا می شود.

به گزارش نصر، محمدحسین صومی روز شنبه در بازدید از بیمارستان و مرکز آموزشی-درمانی آیت الله طالقانی تبریز، افزود: طبق برخی آمارها 83 تا 86 درصد افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست می دهند، دارای بیماری های زمینه ای هستند که بر همین اساس تداوم خدمات عادی کاهش میزان مرگ در اثر کرونا را نیز در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز بهترین زمان برای انجام تعهد جامعه پزشکی در قبال مردم است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شرایط کرونایی جزو دانشگاه هایی است که کمترین کاهش در انجام فعالیت های عادی را دارد.
صومی با قدردانی از کارکنان زحمت کش مراکز درمانی، پزشکان و پرستاران که با جان خود به مصاف کرونا رفته اند، اضافه کرد: جامعه ما در حال حاضر نیازمند انسان هایی است که دانا، توانا، باانگیزه و کم توقع باشند که این ویژگی ها در میان پرسنل درمانی موج می زند.
وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز کرونا تا به امروز فقط یک مورد فوت مادر باردار در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است، گفت: در تلاش هستیم با توسعه فضای اورژانس و تهیه دستگاه سی تی اسکن برای مرکز درمانی آیت الله طالقانی، این مرکز را به عنوان بیمارستان جنرال و در صورت وخامت اوضاع از لحاظ شیوع کرونا به عنوان سومین مرکز پذیرش بیماران کرونایی معرفی کنیم.
صومی ادامه داد: در حال حاضر کارکنان علوم پزشکی چه بخواهند و چه نخواهند روزی که در این دانشگاه با هر سمتی شروع به کار کردند، مسئولیت ارائه خدمات حوزه درمان را تحت هر شرایطی پذیرفته اند و اکنون زمان ایثار است و تداوم در ایثار بسیار ارزشمندتر است.
دکتر سروران، رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی نیز در این بازدید با اشاره به آمادگی کامل این مرکز از زمان شیوع کرونا، گفت: این مرکز از اسفند ماه پارسال ضمن آمادگی کامل پرسنل و فعال نمودن صندوق خیریه جهت حمایت از بیماران نیازمند، از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی به یاری سایر بیمارستان ها شتافته است.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اهدای لوح سپاس از تعدادی از کارکنان مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی تبریز قدردانی کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار