سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

۱۹۵ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/به کیش سفر نکنید

1399/05/04 - 14:19 - کد خبر: 23901
سیما سادات لاری

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

به گزارش نصر، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند.
وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر رسید.
لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
لاری ادامه داد: ۳۶۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و فضاهای سربسته، گفت: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۳ استان در وضعیت هشدار هستند، ادامه داد: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند. اگر مردم مسایل بهداشتی را در استان های در وضعیت هشدار رعایت نکنند و مسوولان نظارت جدی بر پروتکل ها نداشته باشند، این خطر وجود دارد که در هفته های آتی با افزایش موارد ابتلا و فوتی ناشی از بیماری در این استانها روبرو باشیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در استان خراسان شمالی یک طی هفته گذشته، یک شهرستان به شهرستانهای قرمز افزوده شده؛ به طوری که چهار شهرستان قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار بودند. موارد بستری نیز طی یک ماه گذشته در سه شهرستان این استان به سه برابر افزایش یافته است.
لاری همچنین بر لزوم پرهیز از سفر به جزیره کیش تا بهبود شرایط بیماری، ادامه داد: در استان هرمزگان دو شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند و در کل استان روند نسبتا کاهشی را در موارد بستری و ابتلا شاهد هستیم اما در دو شهرستان پارسیان و جزیره کیش افزایش موارد بستری و ابتلا نگران کننده است؛ به خصوص در جزیره کیش و از هموطنان می خواهیم تا بهبود شرایط بیماری از سفر به کیش خودداری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار