مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران از امروز

1399/05/04 - 13:58 - کد خبر: 23898
مسکن

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند.

به گزارش نصر، ابوالقاسم سلطانی در گفت‌وگویی با اشاره به جزئیاتی از شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران در آذربایجان شرقی اظهار کرد: به دلیل محدودیت منابع بانکی، وام ودیعه مسکن با اولویت خانواده های ۵ نفره به بالا و افرادی که تازه تشکیل خانواده داده اند و برای اولین بار خانه اجاره می کنند و نیز مستاجران حقوق‌بگیر ثابت یا تحت پوشش سازمان‌های حمایتی پرداخت خواهد شد، اگر مستاجر مشمول این وام شناخته شود وام ودیعه توسط بانک به صاحب خانه وی پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: صاحب خانه باید اصل وام را پس از یک سال در موقع اتمام قرارداد اجاره به بانک بازگرداند و مستاجر نیز در این یک سال باید ۱۳ درصد از سود واحد را به بانک عامل پرداخت کند.
وی با بیان این‌که در قالب این طرح در تهران ۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات با نرخ سود 13 درصد و با سررسید یک‌ساله به مستاجران پرداخت می‌شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان، ثبت‌نام از متقاضیان وام ودیعه مسکن با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: متقاضیان آذربایجان شرقی می‌توانند از ساعت 10 صبح (امروز) چهارم مردادماه جاری با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی 300073640 از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مهلت ثبت‌نام در ساعت 24 روز پنج‌شنبه نهم مردادماه جاری به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند و بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.
وی افزود: مستأجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند.
سلطانی با اشاره به شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان این طرح، خاطرنشان کرد: دارا بودن اجاره نامه دارای کد رهگیری، پنج سال سابقه سکونت در همان شهر و خرید و فروش ملک نداشتن از سال۸۴ برای دریافت وام الزامی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار