با امضای تفاهم نامه‌ای عنوان شد؛

رصد و پایش سند ارتقای وضعیت خانواده در آذربایجان شرقی

1399/05/04 - 12:54 - کد خبر: 23890
خانواده

نصر: تفاهم نامه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده میان دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و سازمان جهاد دانشگاهی استان منعقد شد.

به گزارش نصر، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان، گفت: سال گذشته این سند با همکاری اساتید و صاحب‌نظران حوزه علوم اجتماعی تدوین و با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در استان رونمایی شد.
رقیه صادق‌زاده افزود: در این طرح برنامه‌ریزی و اجرای برنامه ارتقای توانمندی‌ها و مشارکت اجتماعی زنان استان از طریق رصدگری در حوزه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان و سامانه ۱۰۱ پیش بینی شده است.
وی از جمله اهداف این طرح را نظارت بر اجرای برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، دریافت گزارش اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط و ارائه گزارش عملکرد استان در شاخص‌های عدالت جنسیتی اعلام کرد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: تمام برنامه‌های دستگاه‌های متولی در راستای اجرایی شدن سند ارتقای وضعیت زنان در سامانه ۱۰۱ ثبت خواهد شد که این حرکت خوب، امکان نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه خانواده و زنان را فراهم می‌کند.
صادق‌زاده با بیان اینکه شاخص‌ها و نقاط قوت تمامی شهرستان‌های استان نیز در سند ارتقای وضعیت زنان مشخص شده است، گفت: وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌ها در این سند تدوین شده و مجری رصد و پایش این سند نیز سازمان جهاد دانشگاهی استان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار