مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎‌غربی خبر داد:

رتبه نخست آذربایجان‌غربی در اجرای طرح هوشمندسازی مدارس

1399/05/04 - 11:37 - کد خبر: 23882
دانش آموزان، مدارس

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست را در اجرای طرح هوشمندسازی مدارس دارد، گفت: ۹۷ درصد از مدارس شهری استان در طرح هوشمندسازی مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

به گزارش نصر، قاسم جلیلی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تامین شبکه پهن‌باند مدارس آذربایجان‌غربی برای هوشمندسازی در ۲ فاز در حال اجراست، اظهار داشت: در بخش شهری از یک‌هزار و ۳۳۱ مدرسه، یک‌هزار و ۲۹۰ مدرسه با تکنولوژی ADSL به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.
وی افزود: در بخش مدارس روستایی نیز از ۲ هزار و ۲۲۸ مدرسه روستایی، ۹۰۸ مدرسه در بستر ADSL به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎‌غربی گفت: باقی مدارس طبق برنامه تا هفته نخست شهریور امسال از طریق اپراتورهای ارتباطی در بستر اینترنت سیار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌‍شوند.
جلیلی‌نژاد اضافه کرد: این طرح که در قالب تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش بوده، تا هفته نخست شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: مدیران مدارس با همکاران مخابراتی و اداره کل ارتباطات جهت برقراری هرچه سریع‌تر طرح همکاری های لازم را انجام دهند.
وی اظهار داشت: تمام موانع اجرای طرح توسط کمیته کارشناسی استان بررسی و احصا می‌شود تا مشکلی در اجرای روند این طرح به‌وجود نیاید.
زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
انتهای پیام/

پژوهشیار