وزیر راه و شهرسازی:

تهدید هواپیمای مسافری حرکتی تروریستی است

1399/05/03 - 10:00 - کد خبر: 23837
محمد اسلامی

نصر: وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تهدید هواپیمای مسافری توسط جنگنده های آمریکایی حرکتی تروریستی است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان بین‌المللی هوانوردی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

به گزارش نصر، محمد اسلامی در گفت وگویی درباره تهدید هواپیمای مسافری ایرانی توسط جنگنده های آمریکایی که روز گذشته رخ داد، اظهار داشت: این یک حرکت تروریستی است که از سوی دولت قانون ستیز و ظالم آمریکا انجام شده است؛ این یک تعرض بین المللی محسوب می‌شود و انتظاری غیر از این از دولت قانون ستیز آمریکا وجود ندارد.
وی ادامه داد: هواپیمای مسافری ما در مسیر و کریدور بین المللی تجاری در حال حرکت بوده است و تهدید جنگنده های آمریکایی غیرقانونی و غیر انسانی بوده است.

* پیگیری حقوقی تهدید هواپیمای مسافری را تا محکومت آمریکا ادامه می دهیم
وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هوانوردی بین‌المللی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

* لبنان و سوریه هم به ایکائو شکایت کنند
اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کمیسیون بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تشکیل می شود؟ گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق در فضای سوریه یا لبنان رخ داده است، اما دولت های لبنان و سوریه باید اعتراض خود را بابت این رفتار غیر انسانی آمریکا به سازمان جهانی هواپیمایی داشته باشند.
وی تأکید کرد: از سازمان جهانی هواپیمایی نیز انتظار است علیه این اقدام غیرانسانی کشور آمریکا بیانیه دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار