معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از آذربایجان شرقی/ جمهوری آذربایجان جزو پنج مقصد صادراتی استان

1399/05/02 - 17:05 - کد خبر: 23835
جلسه

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور مربوط به استان ماست و جمهوری آذربایجان نیز جزو 5 کشور مقصد صادراتی استان است.

به گزارش نصر، علی جهانگیری  امروز در نشست  سیدعباس موسوی سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان با مدیران اقتصادی استانبا اشاره به صادرات 3.2 میلیارد دلاری استان در سال 98، اظهار داشت: بیش از 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور مربوط به استان ماست و جمهوری آذربایجان نیز جزو 5 کشور مقصد صادراتی استان است.
وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان برای تجار آذربایجان شرقی مهم است، افزود: با توجه به دسترسی آذربایجان به بازارهای بزرگ روسیه و اروپا، این کشور می‌تواند پل صادرات کالاهای ایرانی باشد.
جهانگیری همچنین بر نقش محوری تبریز و آذربایجان شرقی در روابط میان ایران و آذربایجان تأکید کرد و گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری مختلفی در استان آماده شده است که آماده ارائه به سرمایه‌گذاران آذری هستیم.
وی خواستار هماهنگی و پیگیری سفارت ایران در باکو برای اعزام هیأت‌های اقتصادی این کشور برای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی تبریز و آذربایجان شرقی شد.
مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های اقتصادی استان هم در این نشست مهم‌ترین مسائل موجود در روابط بین ایران و آذربایجان و برخی از مشکلات این حوزه را بیان کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار