استاندار اردبیل؛

مشکلی در جذب اعتبار و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل وجود ندارد

1399/05/02 - 15:55 - کد خبر: 23828
اکبر بهنامجو

نصر: استاندار اردبیل گفت: هیچ مشکلی در روند تخصیص اعتبارات مصوب و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه وجود ندارد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جریان بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل افزود: کل اعتبار راه‌آهن اردبیل در سال جاری ۱۰هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال است که تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آن تومان تخصیص یافته و به شرکت زیرساخت پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه امسال حرکت خوبی در پرداخت ۱۰۰ درصد اعتبارات پیوست قانونی شده است، اظهارداشت: علاوه بر این ، اعتبارات ماده ۵۶ و اعتبار مصوب سفر رییس‌جمهوری نیز تا یک ماه آینده پرداخت می شود.
استاندار اردبیل گفت: از ایستگاه‌های در حال اجرای این پروژه،  ایستگاه اردبیل ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود و ایستگاه‌های دیگر مسیر هم تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
بهنامجو بیان کرد: عملیات ریل‌گذاری  ۱۰۰ کیلومتر از این پروژه امسال از سمت اردبیل شروع شده و از سمت میانه هم تا ۲ ماه آینده شروع خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اجرای قطعات و زیرسازی و روسازی این پروژه در زمان‌بندی مشخص شده، بر اساس وعده رییس‌جمهوری این خط‌آهن تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.
عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده است.
در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان نیاز است.
انتهای پیام/

پژوهشیار