خبر/

پاساژها، مراکز خرید و صنوف پرمراجعه اردبیل تعطیل شدند

1399/05/02 - 14:24 - کد خبر: 23823
پاساژ

نصر: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در راستای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی شهروندان تمام پاساژها، مراکز خرید و صنوف پرمراجعه شهر اردبیل تعطیل شدند.

به گزارش نصر، تصمیم به تعطیلی این مراکز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اتخاذ شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
در اطلاعیه تعطیلی صنوف اردبیل از تمام فعالان صنفی و بازاریان شهرستان اردبیل خواسته شده که برای کنترل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی شهروندان اعم از مصرف‌کنندگان و صاحبان مشاغل و کارکنان واحدهای صنفی، پاساژها و مراکز خرید با تراکم جمعیتی بالا از جمله پاساژ صفویه، صدف، بازار مرکزی، شوراسنتر، الماس شهر و مراکز مشابه فعالیت خود را تعطیل کنند.
در این اطلاعیه همچنین فعالیت مراکزی همچون گیم نت‌ها، کافه‌ها، قلیان‌سراها، مشاورین املاک و نمایشگاه‌های اتومبیل از امروز دوم مردادماه به مدت یک هفته تعطیل کامل اعلام شده است.
در اطلاعیه ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل اعلام شده است که به مدت یک هفته عرضه غذا در رستوران‌ها، سفره خانه‌ها، بستنی فروشی‌ها و کافه تریاها تنها به صورت بیرون‌بر انجام خواهد شد.
در این اطلاعیه از واحدهای صنفی مجاز به ادامه فعالیت، خواسته شده که خدمات خود را با اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند.
به گزارش ایرنا، بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلای به کرونا در استان اردبیل در حال افزایش است به طوری که روز گذشته با جان باختن ۱۱ جان نفر و با بستری شدن ۷۳ فرد مبتلا، بحرانی‌ترین شرایط را در پنج ماه اخیر طی کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز گذشته، آمار افزایشی ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در استان را نگران‌کننده خواند و گفت: آمار مراجعان روزانه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از یک هزار و ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.
دکتر شهرام حبیب‌زاده بیان کرد: بررسی کارشناسی و اپیدمیولوژی استان نشان می‌دهد که افزایش چشمگیری در آمار مبتلایان به کرونا در دور دوم پیک این بیماری اتفاق افتاده و از حداکثر ۳۷۰ مورد در دور پیک اول، به مرز ۴۰۰ نفر در ایام جاری رسیده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با هشدار جدی به شهروندان در خصوص تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های اعلام شده افزود: شهروندان استان باید مراسم عروسی و عزا را تعطیل کرده و از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.
وی خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را سه راهکار اساسی مقاله با ابتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تنهایی مسئولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها، باید تمامی سازمان‌ها و مردم همکاری کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به ابتلای خوشه‌ای و خانوادگی به ویژه هنگام برگزاری مراسم عروسی و مجالس ترحیم گفت: تنها راه، قطع زنجیره شیوع، همکاری مردم بر تعطیلی این آیین‌هاست و هر گونه کوتاهی در این زمینه مسئولیت اجتماعی دارد.
وی وضعیت شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، نمین و پارس‌آباد را به عنوان کانون اصلی اپیدمی در استان قرمز و بحرانی اعلام و اظهار کرد: سایر شهرهای استان نیز در شرایط هشدار قرار دارند و به منظور کاهش بار مراجعات، چنانچه اقدامات اساسی و پیشگیری صورت نپذیرد، در روزهای آتی شاهد وقایع تلخی برای خانواده‌ها و مردم خواهیم بود.
بر اساس تصمیم این ستاد، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها تعطیل اعلام شده و ضمن تاکید بر نظارت و آموزش دقیق همگانی، نسبت به پلمب اصناف و مکان‌های پرتجمع و پرتردد در صورت عدم تمکین به تصمیم این ستاد هشدار لازم داده شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار