خبر/

واحد تحقیق و پژوهش در حوزه اعتیاد بانوان در تبریز ایجاد شد

1399/05/02 - 12:58 - کد خبر: 23810
اعتیاد

نصر: مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه شفابخش زندگی و مسئول مرکز باغ فرشته تبریز گفت: برای نخستین بار در کشور واحد تحقیق و پژوهش با هفت عضو هیات علمی در حوزه اعتیاد زنان در این مرکز ایجاد شده است.

به گزارش نصر، فریبا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: مرکز اقامتی میان مدت 'باغ فرشته' تبریز برای نگهداری معتادان در زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع، خارج از شهر در جاده 'باغ معروف' روستای 'کجوار' تبریز قرار دارد و توسط خیران اداره می شود.
وی با بیان اینکه مرکز اقامتی میان مدت باغ فرشته تبریز از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را اغاز کرده است، اظهار کرد: ورزش، آموزش مهارت های زندگی، اشتغال، برگزاری جلسات گروه های همتا، درمان سرپایی مواد محرک و بازی های فکری برای توانبخشی بافت مغز از جمله فعالیت هایی است که در این مرکز انجام می شود.
محمدی با بیان اینکه اشتغال این بانوان از جمله دغدغه های اصلی آنان است، گفت: در این مرکز سعی کرده ایم با توان خیران و کمک مسئولان بخش خیاطی، دو واحد گلخانه، پرورش پرندگان زینتی، مزرعه بوقلمون، واحد مونتاژ قطعات کولر ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده توانسته ایم به نخستین مرکز ترک اعتیاد خودگردان کشور تبدیل شویم.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه شفابخش زندگی و مسئول مرکز باغ فرشته اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور از همان روزهای نخست کمپ به صورت کامل قرنطینه شد و هیچ پذیرشی انجام نشد.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان ۱۷ نفر معتاد بهبود یافته و در حال بهبودی در کمپ حضور داشتند، افزود: حدود یک هفته است که با دستور سازمان بهزیستی پذیرش معتادان بعد از تست کرونا انجام می شود که اکنون ۲۲ نفر در کمپ حضور دارند.
محمدی خاطرنشان کرد: در طول دوران کرونا نیز در بخش خیاطی به صورت رایگان به بیمارستان امام رضا ملحفه و برای یکی از شرکت های خصوصی ماسک تولید می کردیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار