خبر/

اردبیل ۲۲ درجه خنک شد

1399/05/02 - 11:21 - کد خبر: 23802
اردبیل، جنگل

نصر: هوای اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان در اولین روز مرداد با کاهش ۲۲ درجه ای دما بطور چشمگیر خنک شده است.

به گزارش نصر، بیشینه دمای اردبیل امروز به ۱۷ درجه بالای صفر رسید درحالیکه ساکنان این منطقه سردسیر دیروز با گرمای طاقت فرسای ۳۹ درجه مواجه بودند.
در اردبیل وزش باد سرد با بیشینه ۶۸ کیلومتر در ساعت از جانب شمال‌شرق موج عمیقی از ابرهای کم ارتفاع را به منتهی الیه کرانه غربی آسمان رانده و حال و هوای پاییزی را در منطقه حاکم کرده است.   
نفوذ زبانه یک ناوه فعال اطلسی از فراز دریای سیاه سبب کاهش چشمگیر دما در سایر نقاط شمالغرب ایران و نیز کرانه غرب خزر شده است.
آسمان ابری و اغلب مه آلود؛ وزش باد خنک متمایل به سرد؛ وقوع رگبار و آذرخش و گاهی باران ریزه از اثرهای این ناوه تا روز شنبه در استان اردبیل خواهند بود.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبارهای تابستانه از امشب طی دو روز پیش رو با تمرکز بارشی در پهنه مرکزی و شمالی این استان به مردم هشدار داده است.
دوری از رفتن به فضاهای باز و قرارگیری در حواشی و بستر رودخانه ها و مسیل ها ؛ پرهیز از کوهنوردی ؛ تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها و احتیاط هنگام رانندگی در جاده های مه آلود و خیس ازجمله این موارد احتیاطی هستند.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی دارای هوای بسیار متغیر است. امسال علاوه بر بهار در تیر ماه نیز وقوع رگبارهای پراکنده در بعضی نقاط این استان سبب خسارات و تلفاتی شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار