خبر/

وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از چند پروژه در دست اجرا وارد زنجان شد

1399/05/02 - 11:04 - کد خبر: 23799
وزیر راه و شهرسازی، محمد اسلامی

نصر: وزیر راه و شهرسازی امروز، پنجشنبه، برای بازدید از روند اجرای چند پروژه در مناطق مختلف زنجان وارد این استان شد.

به گزارش نصر، بازدید از شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان ایریکو)، بازدید از پروژه احداث خط دوم راه آهن زنجان به قزوین، پروژه کمربندی قیدار محور زنجان به همدان، سایت مسکن اقدام ملی ۷۳ هکتاری گلشهر زنجان و مسیر ارتباطی منجیل به رودبار از برنامه های محمد اسلامی در این سفر یک روزه به استان زنجان است.


صنایع ریلی ایرانیان(ایریکو)
ایریکو به عنوان اولین شرکت تولیدی در زمینه طراحی بدنه، بوژی و ساخت واگن با برند ایرانی، شامل یک واحد تولیدی در ابهر، دفتر تهران و یک مرکز نگهداری و تعمیرات واقع در راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که محصولات خود را با استفاده از منابع انسانی توانمند صنعت ریلی ایران و با انتقال دانش و تکنولوژی از پیشرفته ترین شرکت های ریلی جهان، تولید می کند. این شرکت با در اختیار داشتن نیروی انسانی با سابقه، به کار گیری دانش روز، مشارکت با شرکت های مطرح ریلی دنیا و داشتن خط تولید انعطاف پذیر بعنوان شرکتی چابک در سطح منطقه است.


پروژه خط دوم راه آهن زنجان به قزوین
خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین، یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان زنجان بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز و کارگاه آن پس از مدتی وقفه، فعال و ۸۰ میلیارد تومان نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور برای اتمام این پروژه، کارسازی شده است.


پروژه کمربندی قیدار محور زنجان به همدان
ساخت کمربندی قیدار در یکی از فازهای آن به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۲۴ متر از سال ۹۰ شروع شده است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۵ درصد است که امسال یک باند عبوری آن زیر بار ترافیک می رود. تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای پروژه ۲ تقاطع غیرهمسطح کمربندی قیدار اعتبار هزینه شده و تکمیل این پروژه در سال‌جاری ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان کل کمربندی قیدار سال آینده به بهره برداری می رسد.
این طرح ۸ ۱۰ کیلومتر از سه راهی سلطانیه تا پایان حوزه استحفاضی استان زنجان را شامل می شود.


سایت مسکن اقدام ملی ۷۳ هکتاری گلشهر زنجان
پروژه ۷۳ هکتاری گلشهر زنجان یکی از پروژه های شاخص و موفق طرح اقدام ملی است که حدود ۱۳۵ میلیارد ریال جهت تکمیل مراحل آماده سازی و تامین خدمات زیربنایی مثل آب و برق این پروژه تخصیص یافته است. ظرفیت پیش بینی شده برای این پروژه پنج هزار و ۴۶۸ واحد با استعداد جمعیت پذیری ۱۸ هزار نفر است پروژه در حال حاضر در مرحله آماده سازی زمین بوده و تاکنون عملیات آبرسانی، برق رسانی، شبکه جمع آوری آب های سطحی، راه های دسترسی، عملیات ساخت معابر، اسفالت معابر و جدول گذاری و احداث پل مسیر ورودی شهرک تکمیل و یا در دست اتمام است.از مجموع کل۸۶ هکتار این زمین بعد از اصلاح حرائم مسیل های آبی که کنار این زمین قرار داشت حدود ۷۳ هکتار زمین به طرح اقدام ملی اختصاص یافت که ۳۷ هکتار آن به صورت مسکونی و مابقی به صورت غیرمسکونی اعم از تجاری، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، فضای سبز، پذیرایی، درمانی، اداری، ورزشی، تفریحی و پارکینگ در حدود ۱۵ هکتار به بهره برداری خواهد رسید.


مسیر ارتباطی منجیل به رودبار
با توجه به اهمیت آزادراه منجیل - رودبار در کریدور شمال- جنوب و نقش موثر آن در حذف گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین- رشت با اتمام تجهیز کارگاه و رفع مشکلات معارضان عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.کریدور شمال- جنوب به طول یک هزارو ۳۴۰ کیلومتر از بندر انزلی تا بندر امام‌خمینی امتداد می‌یابد که از بندر انزلی تا تهران به طول ۳۷۰ کیلومتر شبکه آزادراهی موجود است و حلقه مفقوده این مسیر بخش منجیل- رودبار در آزادراه قزوین- رشت است.
با احداث و تکمیل بخش‌های باقیمانده در کریدور شمال- جنوب به ویژه حد فاصل منجیل تا رودبار بهره‌برداری از ظرفیت کامل بندر امام در شمال خلیج فارس فراهم می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار