مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان؛

شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان دو برابر شد

1399/05/02 - 10:30 - کد خبر: 23789
کار، تولید، صنعت

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: تاکنون بیش از ۸۸۹ نفر از کارگران واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی مشغول به کار در این استان گرفتار بیماری کووید - ۱۹ شدند که نسبت به آمار قبلی رشد دو برابری را نشان می‌دهد و شهرستان زنجان بیشترین مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نصر، محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مختلف این اداره کل در ایام کرونایی افزود: خوشبختانه با تمهیدات خوب بهداشتی تاکنون مورد فوتی بر اثر کرونا در بین کارگران گزارش نشده و این در حالی است که شمار مبتلایان در کارخانه های فعال استان به صورت تصاعدی در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: هم اکنون شیوع بیماری کرونا در بیش از ۹ واحد تولیدی و صنعتی استان زنجان روند رو به رشد دارد که با اتخاذ تدابیری از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در سرویس‌های ایاب و ذهاب به میزان ۵۰ درصد این روند را به حداقل رساند.
این مسؤول ادامه داد: از طرفی باید از ورود افراد علامت دار کرونایی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان جلوگیری و در این راستا از زمان بروز این بیماری نسبت به اعطای مرخصی استعلاجی اقدام شود.
یوسفی افزود: در تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان اقلام مورد نیاز بهداشتی در حد امکان تامین شده اما در شهرستان ابهر اقلام بهداشتی با قیمت بالایی عرضه می شود که موجب نگرانی واحدهای صنعتی این شهرستان شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طبق بازرسی ها و بازدیدهای میدانی انجام گرفته تا کنون ۲ هزار و ۱۲۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی انجام گرفته که در این راستا توصیه هایی مبنی بر استفاده از ماسک سه لایه،  N ۹۵، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طریق علامت گذاری محل عبور و مرو کارگران، استفاده از دستگاه تب سنج در مبادی ورودی  و غیره انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: نظارت های میدانی مستمر نیز در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد که خوشبختانه برخی واحدهای تولیدی و صنعتی حتی فراتر از آن، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند.
این مسؤول ادامه داد: در اجرای مصوبات پیشگیری از ستاد کرونا تشکیل هسته های همیاران سلامت نیز در واحدهای تولیدی و صنعتی استان بطور جدی مورد پیگیری قرار گرفته که خوشبختانه تا کنون ۴۱۰ نفر از واحدهای بالای ۱۰ نفر در این قالب انتخاب شده اند که عمده مسوولان بهداشتی خانه های کارگری، تشکل های کارگری و مسوولان ایمنی تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: تشکل همیاران سلامت برای واحدهای زیر ۱۰ نیز در نظر گرفته شده که در صورت نیاز شمار آنها در این واحدها نیز افزایش خواهد یافت.
به گفته یوسفی، هم اکنون نظارت های لازم بر چگونگی توزیع اقلام بهداشتی در ۲۰۶ واحد تولیدی و صنعتی انجام می گیرد و تاکنون ۳۲ هزارو ۲۳۴ نفر از گروه‌های هدف شاغل اقلام بهداشتی مود نیاز را دریافت کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر تولیدات اقلام بهداشتی کرونایی نیاز این استان را برطرف می کند و این در حالی است که طبق گزارش های ارسال شده توزیع این اقلام در برخی شهرستان ها مشکلاتی ایجاد کرده که توجه به این مهم ضروری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار