در راستای پویش تولید، تداوم امید؛

بزرگترین واحد تولید کنسانتره در ارومیه افتتاح شد

1399/05/02 - 10:00 - کد خبر: 23788
محمدمهدی شهریاری

نصر: بزرگترین واحد تولید کنسانتره میوه در ارومیه که با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها احداث شده است، امروز با حضور مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه، امروز فاز دوم این طرح مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: این واحد تولیدکننده انواع کنسانتره و آبمیوه با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخته شده و آلمانی‌ها برای تکمیل این واحد تولیدی در ۲ فاز مختلف، حدود ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
حسن حاتمی ادامه داد: در فاز نخست این واحد تولیدی خط تولید رب با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز در حال فعالیت بوده و برای ۱۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌است و با بهره‌برداری کامل، بیش از ۵۰۰ نفر در این واحد تولیدی اشتغال می‌یابند.
وی با بیان اینکه احداث این واحد تولیدی به صورت ۱۰۰ درصد با سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود، گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه در شهرک صنعتی فاز ۳ در اختیار سرمایه‌گذاران آلمانی قرار گرفته‌است.
وی بیان کرد: در آذرماه ۱۳۹۷ زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه به سرمایه‌گذاران تحویل داده شد و در اسفند همان سال خاک‌برداری توسط سرمایه‌گذاران کلید خورد و فاز اول پس از گذشت حدود هشت ماه به بهره‌برداری رسید.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت مناسب استان در تولید میوه و ایجاد صنایع تبدیلی، گفت: تقویت کارخانه‌های کنسانتره در منطقه، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی این استان دارد.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.
آذربایجان‌غربی با تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن میوه یکی از قطب‌های مهم تولید میوه در کشور به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

پژوهشیار