رئیس هیئت مدیره شهرک سرمایه گذاری خاجی تبریز تاکید کرد؛

لزوم رسیدگی فوری مسئولین به قطعی برق شهرک سرمایه گذاری خارجی / قطعی برق شهرک سرمایه گذاری خارجی برابر با بیکاری 6 هزار نفر

1399/05/01 - 22:55 - کد خبر: 23780
شهرک صنعتی

نصر: رئیس هیئت مدیره شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز گفت: متاسفانه کارشناسان برق تفاوت برق صنعتی با برق خانگی را نمی دانند و متوجه این نیستند که خاموشی برق شهرک صنعتی مثل سرمایه گذاری خارجی برابر با بیکاری 6 هزار نفر است.

به گزارش نصر، " امیر نراقی" در گفتگو با خبرنگار نصر درباره قطعی برق شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: سیستم برق شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی از روز سه شنبه سهمیه بندی شده  متاسفانه اعلام کرده اند یک روز در میان از ساعت 8 صبح لغایت 16 برق شهرک قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: واحد های صنعتی بر خلاف برق های خانگی با قطعی های مکرر برق متضرر خواهند شد و با این وضعیت کارخانه هایی که در شهرک بیش از 200 نفر پرسنل دارند مجبور اند تعطیل کنند.
نراقی ابراز داشت: متاسفانه کارشناسان برق تفاوت برق صنعتی با برق خانگی را نمی دانند و متوجه این نیستند که خاموشی برق شهرک صنعتی مثل سرمایه گذاری خارجی برابر با بیکاری 6 هزار نفر است.
وی تاکید کرد: از طرفی با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری در خصوص سال جهش تولید عملا این کار برخلاف جهش تولید است و علاوه بر ضرر های مالی برای تولید کنندگان موجب خسران در زمان وکیفیت تولید خواهد شد. در خصوص توسعه و جهش در تولید در سال ۱۳۹۹ و رسیدن به خودکفایی کیفی و کمی در عرصه صنعت این رویه پیش روی اتخاذ شده توسط مدیران برق منطقه قطعا با منویات مقام معظم رهبری هم راستایی ندارد.
وی گفت: متاسفانه کشور ما جزیره ای شده است بطور مثال، وقتی به اداره برق مراجعه می کنیم می گویند به ما ربطی ندارد و ما متولی حمایت از صنعت نیستیم، ما یک شرکت خصوصی هستیم و از اداره برق جدا هستیم و موظف به اجرای قوانین نیستیم.
نراقی اذعان کرد: در شهرک سرمایه گذاری خارجی 120 شرکت فعالیت دارند که تنها سه واحد هافمن، وین تک، پارلا منسوجات اگر تعطیل شوند بیش از 2 هزار نفر بیکار خواهند شد، تنها به علت قطعی برق.
وی ادامه داد: برای راه اندازی دستگاه هایی که درگیر با ذوب مواد هستند حداقل دو روز زمان می برد که با این شرایط همه این کارخانه های تولیدی باید تعطیل شوند.
وی در پایان گفت: مسولین وزارت نیرو باید مسئولی را بر این منطقه انتخاب کنند که آشنا با صنعت باشد و نه اینکه یک واحد تولیدی را با یک واحد خانگی یکسان ببیند، در محدوده شهر صوفیان سه ناحیه صنعتی، شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی، شهرک آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهرک های همجورای که در حاشیه شهر صوفیان وجود دارند از بهترین ناحیه صنعتی استان به حساب می آیند و نباید مسئولین برق در چنین وضعیتی دنبال رتبه بندی و آمار برای این منطقه باشند غافل از اینکه این آمار سازی ها و رتبه بندی ها برای برق منطقه برابر با ضربات جبران ناپذیر اقتصادی و بیکاری هزاران نفر خواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار