استاندار زنجان؛

اشاعه دهندگان اخبار دروغ کرونایی در زنجان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

1399/05/01 - 13:12 - کد خبر: 23750
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: کمیته امنیتی ستاد کرونا اعم از نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه‌های نظارتی موظفند رصد اطلاعاتی در فضای مجازی را انجام داده و با اشاعه دهندگان اخبار دروغ کرونایی به صورت قاطع و قانونی برخورد کنند.

بهع گزارش نصر، فتح الله حقیقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در این استان افزود: این افراد در سایت های مجازی بدون هویت و ذکر منابع معتبر نسبت به اظهارنظرهای کرونایی به ویژه در ارتباط با ستاد کرونای استان اقدام می کنند که باید به شدت هر چه تمام با آنها برخورد شود.
وی ادامه داد: انتشار چنین مطالبی در فضای مجازی اذهان عموم مردم را آزرده می کند، در حالی که با وضعیت حاکم باید روح و روان مردم در آرامش باشد و نباید از  اشاغه دروغ توسط برخی ها به راحتی گذشت.
حقیقی در ارتباط با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر و دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن این پروتکل‌ها از سوی صنوف به ویژه در پاساژها برخوردهای لازم انجام می شود، چرا که این بیماری با هیچ فردی شوخی ندارد.
وی اظهار داشت: بررسی‌ها بیانگر آن است که بیش از ۹۰ درصد مردم بار عایت پروتکل های بهداشتی از ماسک استفاده می کنند اما متاسفانه متصدیان صنوف به این مساله مهم توجه چندانی ندارند که در صورت تداوم چنین روندی واحدهای مربوطه پلمب می شود.
استاندار زنجان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در واحدهای تولیدی استان نیز ادامه داد: تذکرات لازم باید از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ارائه و پیگیری ها انجام شود و در این میان اگر پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه های اجرایی رعایت نشود، مدیر و معاون منابع انسانی مربوطه مسؤول است.
وی با بیان اینکه نباید وضعیت این استان با استان های دیگر مقایسه شود، افزود: در صورتی پروتکل‌های بهداشتی در بین عموم نهادینه می شود که پرسنل دستگاه های اجرایی این مهم را انجام دهند و موانع بوجود آمده را برطرف کنند.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه کمیته امنیتی ستاد، باید با افرادی که با جرات تمام در سایت های مجازی نسبت به دروغ پراکنی کرونایی و اشاعه خلاف مبادرت می کنند به شدت برخورد کنند، یادآور شد: با افرادی که این مطالب را تایید می کنند نیز باید برخورد لازم انجام گیرد.
وی اظهار داشت: مرجع اصلی اطلاع رسانی از وضعیت بیماری کرونا در استان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و به طور اخص" معاونت بهداشتی" و کار اجرایی ستاد نیز بر عهده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری است و خارج از آن، وجاهت قانونی ندارد.
استاندار زنجان ادامه داد: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی استان که کمتر از ۸۰ درصد پروتکل های  بهداشتی را رعایت می‌کنند به شدت توبیخ خواهند شد و باید در جلسه آینده علل این مساله را برای اعضا بازگو کنند.
وی اضافه کرد: تمامی دفاتر پیشخوان بی توجه به این امر نیز  نیز باید تعطیل شوند و در صورت تداوم همین روند مجوز آنها باطل و به دادگاه معرفی خواهند شد و علاوه بر آن وضعیت پاساژها به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.
حقیقی افزود: در زمان حاضر هیچ فرد با دستگاه اجرایی حق برگزاری همایش و یا مراسم افتتاحیه را ندارد و در صورت انجام چنین کاری برخورد خواهد شد که این موضوع باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.
وی اظهار داشت: بانک اطلاعاتی همیاران سلامت نیز تکمیل شده و علاوه بر آن سایت جامعی در این خصوص توسط واحد فناوری اطلاعات استانداری با هدف مشارکت فعالانه این گروهها و تبادل اطلاعات راه اندازی می شود.
استاندار زنجان ادامه داد: فرمانداران نیز موظف هستند تمامی ادارات و دستگاههای اجرایی را ملزم به رعایت حداقل ۹۰ درصدی پروتکل های بهداشتی کنند و در صورت کمبود امکانات ضد عفونی و حفاظت فردی نیز در اختیار آنان داده می شود.
حقیقی افزود: فعالیت فرد مثبت کرونایی در محل کار، تخلف است و حراست ها و معاونت های منابع انسانی بر این موضوع باید نظارت های جدی داشته باشند.
استاندار زنجان نیز باتقدیر از همکار ی اداره کل بیمه سلامت استان در پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال بابت کارانه، پرسنل بیمارستان های استان خاطرنشان کرد: این اقدام گشایشی مهم در خدمات رسانی فعالان این بخش محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار