مدیرکل توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز؛

تعدادی از کارکنان شهرداری تبریز به صورت مستقیم در معرض ابتلا به کرونا هستند

1399/05/01 - 10:00 - کد خبر: 23725
محمدعلی مولاخواه

نصر: مدیرکل توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز گفت: گستردگی ساختار شهرداری تبریز و ارتباط مستقیم شهروندان با همکاران ما در حوزه های فضای سبز، تنظیف، شهرسازی، مأموران فنی و سد معبر، ۲ هزار نفر از نیروهای شهرداری را به صورت مستقیم در معرض ابتلا به بیماری کویید ۱۹ قرار داده است.

به گزارش نصر، محمدعلی مولاخواه پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار با بیان مطلب فوق افزود: با دستور شهردار تبریز بخشنامه‌ای ابلاغ شده است که بر اساس آن هر کس خود و یا فردی از افراد تحت تکلف او به کرونا مبتلا باشد، در محیط اداری حضور نیابد و کلیه  حقوق و مزایا و اضافه کاری بدون کم و کاست پرداخت می شود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.
او ادامه داد: به منظور همگامی با پروتکل های وزارت بهداشت در کشور به صورت قانونی و عرفی، وظیفه ما اخذ مشاوره از متخصصین امر است که در این زمینه همکاران ما در بسیج شهرداری، خدمات عمومی، اداره کل سلامت در پیگیری، غربالگری و انجام اقدامات اولیه پیشتاز هستند و نتیجه آن مدیریت بیماری در مجموعه بزرگ شهرداری تبریز است.
او یادآور شد: چندین فوتی در بین کارمندان و بازنشستگان بر اثر ابتلا به کرونا داریم و در کنار آن چندین نفر بدحال و بستری شده‌اند و بر اساس غربالگری که در منطقه ۵ صورت گرفت، ۱۷ نفر از همکاران این مجموعه مبتلا به این بیماری هستند.
مولاخواه با اشاره به نیمه تعطیل بودن واحدهای شهرسازی نیز گفت: دستور تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی واحدهای شهرسازی را دادیم که به منظور کاهش تردد در منطقه، از طریق پیشخوان کار خود را انجام دهند.
او ادامه داد: به منظور خودقرنطینگی و خودکنترلی، برخی از همکاران را به مرخصی استعلاجی فرستادیم که پیگیر درمان خود باشند و از ابتلا دیگر کارکنان و مراجعه‌کنندگان جلوگیری شود.
مدیرکل توسعه نیروی انسانی، با اشاره به مجموعه اقدامات‌ شهرداری تبریز در کاهش آمار مبتلایان نیز گفت: کاهش ساعت کاری، الزام کارکنان و مراجعه‌کنندگان به استفاده از ماسک و ارائه ماسک در ورودی‌های ادارات، نصب دستگاه ضدعفونی کننده افراد  در ورودی ساختمان‌ها، ضدعفونی دست در اتاق‌ها و طبقات، ضدعفونی شیرآلات سرویس های بهداشتی، دستگیره درب های اتاق ها و مکان های پرتردد، مجموعه اقدامات شهرداری در پیشگیری از شیوع مجدد کرونا در ادارات، مناطق و سازمان‌ها است.
او ادامه داد: بحث دورکاری به دلیل عدم آمادگی بستر مناسب در سیستم، در مجموعه شهرداری مطرح نیست ولی بخشنامه‌ای مبنی بر عدم حضور افراد مبتلا ارائه کردیم که  به مفهوم دورکاری است.
او تأکید کرد: به افراد دارای بیماری زمینه ای نیز اعلام کردیم که نگران حق و حقوق و قرارداد خود نباشند چرا که هیچ اجبار و اصراری بر حضور آنها نیست و در خانه خودمراقبتی انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار