در جلسه بررسی آخرین وضعیت کرونا در اهر عنوان شد؛

رکورد فوتی‌های ناشی از کرونا شکسته شد/ ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز

1399/05/01 - 09:39 - کد خبر: 23715
جلسه

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رکورد فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت کرونا در اهر گفت: اهر و ۱۱ شهرستان دیگر وضعیت «قرمز» کرونایی دارند.
وی سپس ادامه داد: در زمینه کنترل و مقابله با ویروس کرونا، کمترین اختیارات متعلق به بهداشت است. مشکل اصلی ما در برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم است.
درستی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط حساس کنونی اولویت‌دارتر است، ادامه داد: فوتی‌های ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی به طور قابل‌توجهی افزایش یافته به طوری که تاکنون ثبت فوتی‌های کرونا طی روز گذشته بی‌سابقه بوده و رکورد شکسته شد.
وی ابراز داشت: تنها خواسته ما از مردم استان این است که به پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته و از ماسک استفاده کنند، شاید این درخواست زیادی نباشد اما برای حفظ سلامتی واجب است.

کرونا از مدیریت خارج و به مشکل رفتاری تبدیل شده است
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در جمع مدیر و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان اهر اظهار داشت: لازم می‌دانم از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کادر درمان و بهداشت شهرستان اهر که در مبارزه با کرونا مجاهدانه تلاش می‌کنند قدردانی کنم.
مجید کارآموز ادامه داد: یکسری از شهرستان‌های استان هنوز در شوک کرونا هستند و برخی از شهرستان‌ها در حال خروج از شوک کرونا قرار دارند که توانسته‌اند به امورات جاری خود بپردازند.
وی گفت: شهرستان اهر جزو شهرستان‌هایی است که نه در شوک کرونا متوقف شده و در عین مدیریت کرونا، سعی دارد سایر خدمات را ارائه دهد.

فرآیند مهار کرونا از مدیریت خارج شده است
وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان اهر خاص بوده و مدتی است جزو شهرستان‌های با شرایط قرمز کرونایی است، افزود: فرآیند مهار کرونا از مدیریت خارج شده و در جامعه به مشکل رفتاری تبدیل شده است.
کارآموز ادامه داد: در بررسی‌های ما، استفاده از ماسک از سوی مردم اهر در مقایسه با مردم تبریز بسیار کمتر ماسک می‌زنند یا در نانوایی در اهر بدون رعایت فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک در صف خرید نان ایستاده بودند ما را متأثر می‌کند.
وی گفت: باید هرچه در توان داریم برای حفظ سلامتی مردم و ترغیب مردم به استفاده از ماسک تلاش کنیم. همه مردم را مقصر می‌دانند، کسی نیست بگوید مردم به نان شب محتاج‌اند چگونه هزینه خرید محلول ضدعفونی‌کننده را تأمین کنند. ماسک ساده‌ترین راه‌کار برای مقابله با کرونا است و آن قشری که در جریان شیوع کرونا بیشترین آسیب را دید، کادر درمانی بودند.
وی با بیان اینکه تاوان تبدیل ویروس کرونا به مشکل رفتاری آن هم در جامعه ما، کادر درمانی آذربایجان‌شرقی می‌دهند، گفت: سیستم بهداشتی و درمانی استان به نوعی در مقابله با ویروس کرونا تنها مانده است.
کارآموز ابراز داشت: عدم‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک شاید کار را به جایی رساند که در بیمارستان بستری شود، لذا شرایط اصلاً شوخی‌بردار نیست.
انتهای پیام/

پژوهشیار