گزارش/

بقایی آمده بود تا تمام تقاص گذشته را از ما بگیرد

1399/04/31 - 13:36 - کد خبر: 23685
محمود احمدی نژاد

نصر: روزنامه شرق نوشت: بقایی با تاریخی پشت‌سر و آدم‌هایی که به زعم او به او جفا کردند، آمده بود تا تمام تقاص گذشته را از ما بگیرد و ما می‌دانستیم چرا به ما اجازه حرف‌زدن و هر‌گونه توضیح را نمی‌داد. او به حرف‌های ما و حتی به عذرخواهی ما به‌خاطر تناقض تیتر و متن گزارش نیازی نداشت.

به گزارش نصر، روزنامه شرق در شماره امروز خود در رابطه با حواشی حضور بقایی در دفتر این روزنامه نوشت: حضور حمید بقایی در روزنامه «شرق» ماجرای تلخی بود، هم برای «شرق» و هم برای بقایی. گویا وضعیت کنونی به‌گونه‌ای حکم می‌کند که گناهکار و بی‌گناه بدون عیان‌شدن حقیقت در جدالی نافرجام رو‌در‌روی یکدیگر قرار بگیرند، دست‌آخر هم معلوم نشود حقیقت ماجرا چه بوده و چه باید کرد. مثل تمام دولت‌هایی که روی کار می‌آیند و اغلب بعد از هشت سال کنار می‌روند و هرچه دولت‌شان به انتها نزدیک‌تر می‌شود، از ارج‌و‌قرب می‌افتند و همه مسائل و مشکلات بر سر آنان آوار می‌شود؛ دولت احمدی‌نژاد هم از این قاعده مستثنا نبود. 
 
محمود احمدی‌نژاد یک‌تنه چنان به هاشمی‌رفسنجانی یورش برد و درست و نادرست، روا و ناروا را برای شکست او درهم پیچید که در تاریخ انقلاب اگرچه بی‌سابقه نبود، کم‌سابقه بود. دولت احمدی‌نژاد، با هزینه سنگینی روی کار آمد. هیچ دولتی همچون دولت مهرورزی بر مسند امور ننشست. روزگار تلخ بخش عمده‌ای از جامعه را احمدی‌نژاد و یارانش رقم زده‌اند. 
 
به‌جرئت می‌توان گفت دولت‌های نهم و دهم از این منظر استثنای بی‌تکراری بود. بگذریم. یادآوری تلخی کش‌آمده آن روزگار، تنها برای این است که نشان بدهم حضور غریب و پرهیاهوی بقایی در «شرق»، با آن صورت تکیده و دست‌های لرزان از خشم، همه‌و‌همه در اعتراض به «شرق» نبود بلکه به‌خاطر خشم از سرگذشتی هم بود که از سر گذرانده و هنوز می‌گذراند. 
 
بقایی با تاریخی پشت‌سر و آدم‌هایی که به زعم او به او جفا کردند، آمده بود تا تمام تقاص گذشته را از ما بگیرد و ما می‌دانستیم چرا به ما اجازه حرف‌زدن و هر‌گونه توضیح را نمی‌داد. او به حرف‌های ما و حتی به عذرخواهی ما به‌خاطر تناقض تیتر و متن گزارش نیازی نداشت. همان‌گونه که او و دولت احمدی‌نژاد و هیچ دولت دیگری از اصلاح‌طلب و اصولگرا، نه از کسی عذرخواهی کرده‌اند و نه از کسی عذرخواهی می‌پذیرند. اما آقای بقایی! اگر همان روز فرصت حرف‌زدن می‌دادید می‌گفتم درباره «تیتر» حق با شماست و از شما عذرخواهی می‌کردم. اگرچه می‌دانم شما نیازی به عذرخواهی ما ندارید. شما آمده بودید ما را «سیاست» کنید، همان‌گونه که دیگران شما را «سیاست» کرده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار