معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان؛

تست سرپایی کرونا در زنجان در مجله دریای مدیترانه به عنوان نمونه موفق ثبت شد

1399/04/31 - 12:25 - کد خبر: 23679
تست کرونا، ترمینال تبریز

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: هیات اعزامی از سوی سازمان بهداشت جهانی به ایران، انجام تست‌های سرپایی در ایران که مبنای عمل برای ۲۲ استان کشور قرار گرفت به نام زنجان در مجله دریای مدیترانه به عنوان یک نمونه موفق ثبت شد.

به گزارش نصر، خدابخش مرادی نافچی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان افزود: این استان علاوه بر پایلوت انجام تست‌های سرپایی از هتل‌ها نیز به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی استفاده کرد و با همکاری اداره کل ورزش، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، سالن های ورزشی نیز به همین منظور تجهیز شد.
وی اظهار داشت: امروز آزمایش های سرولوژی در زنجان انجام می شود تا با احصاء مقاومت و ایمنی بدن بتوان میزان مقاومت مردم در این حوزه را بیشتر کرد و به همین منظور مداخلات لازم از سوی تیم پزشکی انجام می شود.
مرادی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در استان زنجان برای کنترل و مهار بیماری ویروس کرونا صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر این سومین هفته است که بطور متوالی محدودیت‌های کرونایی را بر اساس مصوبات ستاد کرونایی کشور و زنجان، اعمال می کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: شیوع کرونا در این استان نسبت به سایر استان های ایران با ۲ هفته تاخیر صورت گرفت و این فضا فرصتی شد تا تجهیزات و تخت های بیمارستانی را به منظور مقابله با این ویروس، توسعه و گسترش دهیم.
مرادی افزود: زنجان قبل از شیوع ویروس کرونا، دارای ۳۵ تخت آی سی یو ‌بود اما اکنون به ۹۰ مورد رسیده و تعداد تخت های بیمارستانی نیز از ۹۰۰ به یک هزارو ۹۰۰ تخت افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه درصد بالایی از این تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: وقتی زنجان درگیر این بیماری شد از کپسول‌های اکسیژن بلند برای درمان و بهبود حال بیماران استفاده می‌شد اما در حال حاضر شهرستان زنجان از وجود چهار دستگاه هواساز و اکسیژن ساز و سایر شهرستان ها نیز از وجود سه دستگاه، بهره‌مند هستند.
مرادی به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت های فردی به منظور مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: مهرماه امسال ممکن است به علت برودت هوا، بیماری آنفلوانزا را نیز در کنار ویروس کرونا داشته باشیم که باید برای مقابله با این بیماری نیز آماده باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار