رییس فدراسیون جانبازان و معلولین؛

برگزاری اردوی پارالمپیکی‌ها در شرایط کرونا سخت است

1399/04/31 - 12:14 - کد خبر: 23677
سیدمحمد شروین اسبقیان

نصر: رییس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: با توجه به مشکلات حرکتی و شرایط خاص ورزشکاران پارالمپیکی برگزاری اردو برای این قشر در زمان شیوع ویروس کرونا سخت و پیچیده است.

به گزارش نصر، «سیدمحمدشروین اسبقیان» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش اظهار داشت: فعلا تمرینات هیچ رشته ورزشی به صورت رسمی آغاز نشده بلکه بیشتر تمرینات زیر نظر مربیان و به صورت آنلاین است. تمرینات در خانه یا مکان‌های ورزشی خاص برگزار می‌شود و اولویت فدراسیون جانبازان حفظ سلامتی ورزشکاران است. نمی‌توانیم بدون اجازه از ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش، تمرینات را آغاز کنیم زیرا شرایط ورزشکاران پارالمپیکی خاص است.
او با اشاره به مشکلات پیش روی این ورزشکاران در زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: برخی از رشته‌های پارالمپیکی مانند وزنه‌برداری و والیبال نشسته با سطوح در ارتباط است و این کار را سخت می‌کند. برخی از ورشکاران نیز نیاز به همراه دارند که این خود نیز یک مشکل در راستای ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی است. باید برای ورزشکارانِ زیر نظر فدراسیون، شرایط تمرینی را به گونه‌ای مهیا کنیم که آسیبی متوجه آنان نشود.  
رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در پایان افزود: این تاخیر در تمرینات برای کشور ایران نیست بلکه تمام ورزشکاران پارالمپیکی جهان با آن دست به گریبانند. متاسفانه شرایطی به وجود آمده که پیش‌بینی ادامه آن سخت است. تلاش ما این است که سلامت ورزشکاران را در اولویت قرار دهیم چون اگر این کار به فراموشی سپرده شود ممکن است سلامتی این قهرمانان به دلیل شیوع ویروس کرونا در خطر باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار