استاندار اردبیل؛

جاده چهارخطه اردبیل-مشگین‌شهر تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود

1399/04/31 - 11:45 - کد خبر: 23673
جاده

نصر: استاندار اردبیل گفت: پروژه جاده چهارخطه اردبیل- مشگین‌شهر با تلاش پیمانکار و مجریان فعال تابستان سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در بازدید از راه‌های مواصلاتی استان اردبیل افزود: این پروژه که در سال‌های گذشته و در فازهای مختلف اجرا شده به صورت کامل تابستان سال آینده آماده افتتاح خواهد شد تا عبور و مرور در این مسیر به شکل ایمن انجام شود.
وی بیان کرد: با پیگیری مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و همراهی پیمانکاران سعی بر این است تا این پروژه اواخر امسال زیر ترافیک برود.
استاندار اردبیل درباره تعریض جاده اردبیل–سرچم افزود:  عملیات چهارخطه کردن این جاده در سال گذشته با عملیاتی شدن ۲۰ کیلومتر پیش رفت و امسال نیز عملیات اجرایی این پروژه با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
بهنامجو اظهارداشت: امسال پیش‌بینی می‌شود با تامین اعتبار این جاده مواصلاتی در فصل کاری تا ۳۰ کیلومتر تکمیل شده و در مجموع مردم استان از ۵۰ کیلومتر این راه دوبانده استفاده کنند.
وی به عملیات اجرایی تعریض جاده  گرمی–بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: قرار است تا ۲ سال آینده این جاده ترانزیتی تا گمرک بیله‌سوار به صورت چهارخطه احداث و به بهره‌برداری برسد.
استاندار اردبیل اضافه کرد: با تلاش اداره راه و شهرسازی استان و پیمانکاران قوی در این حوزه عملیات احداث چهارخطه جاده رضی–امیرکندی و امیرکندی به سمت گرمی با جدیت در حال انجام است که در بازدید مکرر از کارگاه فعال این پروژه‌ها تلاش کردیم تا بخشی از منابع مورد نیاز نیز تامین شود.
بهنامجو در مورد جاده پارس‌آباد – سربند به عنوان یکی از محورهای حادثه‌خیز استان هم گفت: این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر با تلاش پیمانکار در حال احداث است که امسال ۱۰ کیلومتر و سال آینده نیز ۱۰ کیلومتر دوم آماده بهره‌برداری  خواهد شد.
وی  همچنین در بازدید از قطعه اول راه‌آهن اردبیل-میانه اظهارداشت: ریل‌گذاری راه‌آهن که از اواخر سال گذشته آغاز شده با تامین منابع مورد نیاز با قوت و جدیت ادامه دارد و هر ماه ۱۰ کیلومتر ریل‌گذاری به انجام می‌رسد.
بهنامجو افزود: در هفته جاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت زیرساخت بازدیدی را از روند احداث راه‌آهن خواهد داشت تا همزمان با روسازی این پروژه عملیات زیرسازی قطعات باقیمانده نیز با قوت و قدرت ادامه یابد.
وی بیان کرد: تلاش مسوولان بر این است تا پایان دولت دوازدهم پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه پس از سال‌ها انتظار مردم استان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار