معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

ابتلای هزار و 500 نفر از کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی به کرونا

1399/04/31 - 10:10 - کد خبر: 23655
کادر درمان، کرونا

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای حدود هزار و 500 نفر از کادر بهداشت و درمان به کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی در گفت‌وگویی در تشریح این خبر اظهار کرد: 10 درصد از این تعداد شامل پزشکان، 70 درصد شامل پرستاران و کادر بهداشت و مابقی شامل نیروهای پشتیبانی واحد بهداشت و درمان هستند.
وی افزود: از بین کل مبتلایان کادر بهداشت و درمان تا به این لحظه، پنج نفر فوت کرده‌اند که سه نفر از آن‌ها پزشک و دو نفر جزو کادر درمانی غیر پزشک هستند که 50 ساله و حتی 50 سال به پایین نیز بودند و هیچ گونه بیماری زمینه‌ای نداشتند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان، قرمز است، رعایت پروتکل‎های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، وظیفه ملی هر فردی است، باید از برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی و سرورو به جد خودداری شود.
درستی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بیش از 85 درصد مردم پروتکل‎های بهداشتی را رعایت نکنند، امکان بازگشت و شکستن زنجیره کرونا وجود ندارد، هر چند همکاری مردم استان در استفاده از ماسک نسبت‎ به هفته‎های گذشته بیشتر شده است، اما باید ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار