مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد:

اجرای پویش "احسان ماسک" در آذربایجان شرقی

1399/04/31 - 09:49 - کد خبر: 23645
علی بدر شکوهی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی از اجرای پویش احسان ماسک از قربان تا اربعین توسط سازمان‌های مردم نهاد استان خبر داد.

به گزارش نصر، بدر شکوهی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با موج دوم کرونا، با اشاره به عملکرد خوب سازمان‌های مردم نهاد استان در موج اول بیماری کرونا، اظهار کرد: بیش از 440 تشکل ثبت شده در استان با همراهی سایر تشکل‌های مردمی در رزمایش همت مومنانه به یاری محرومان جامعه آمدند.
وی با بیان این‌که نقش آفرینی سمن‌ها در روز های اول شیوع کرونا بسیار راهگشا بود، افزود: این موضوع، ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را به وضوح نشان داد، از این‌رو باید فعالیت‌های اولیه با رویکرد اجتماع محور تا مهار کامل ویروس منحوس کرونا دوباره ادامه داشته باشد.
براساس این گزارش، وی از اصلی‌ترین چالش‌های حال حاضر در کشور را عدم باور پذیری اجتماعی بحران کرونا توسط مردم دانست و گفت: فعالان اجتماعی و اعضای سمن‌ها در این زمینه باید نقش پیشتازانه خود را ایفا کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: با توجه به پیش رو بودن ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)، امسال پویش احسان ماسک از قربان تا اربعین توسط سازمان‌های مردم نهاد استان شروع به فعالیت خواهد کرد.
وی در تشریح جزییات این پویش، گفت: ارادت خالصانه مردم آذربایجان به خاندان اهل بیت (ع) در دنیا زبانزد بوده و میزان احسان و نذورات مردم استان در این زمینه بسیار چشمگیر است؛ بر این اساس با توجه به وضعیت کرونایی تلاش می‌کنیم با راه اندازی این پویش، احسان‌های حسینی را به سمت تولید و توزیع ماسک و سایر اقلام مورد نیاز سوق داده و به‌واسطه آن، بخشی از نیازمندی‌های گروه‌های هدف را تامین کنیم.
علی‌اکبر طاهر اقدم، قائم مقام رئیس دانشکاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه وضعیت عمومی استان در رابطه با این بیماری را تشریح و نحوه کمک کادر درمان دانشگاه و کمک‌های مردمی مطالبی را بیان کرد.
سعید جلالی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور سازمان‌های مردم نهاد نیز در این جلسه نحوه کمک رسانی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین استان در موج اول کرونا را تشریح کرده و راهکار عملی در موج دوم کرونا را توزیع ماسک و مواد ضدعفونی برای اقشار کم در آمد جامعه دانست.
جلسه هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با موج دوم کرونا به ریاست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تشکیل شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار