مسئول روابط عمومی هواشناسی استان؛

سامانه بارشی از بعد از ظهر سه شنبه وارد آذربایجان شرقی می شود

1399/04/30 - 14:31 - کد خبر: 23615
بارش باران، باران، گل بهاری

نصر: مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی،‌ از نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه شنبه به استان خبر داد.

به گزارش نصر، افشین ابراهیمی امروز در گفت وگویی اظهار داشت: ‌نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه شنبه 31 تیر ماه وارد استان شده و تا روز جمعه 5 مرداد کلیه نواحی استان بویژه نواحی شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و همچنین احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از سفر های غیر ضروری، اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل ها و صعود به ارتفاعات اجتناب گردد.
ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا شدید و احتمال رخداد گرد و خاک گفت: احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع، احتمال سقوط اجسام و تابلو گردو خاکهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه های درختان دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از ساختمان های نیمه کاره و ایستادن در مکان هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد دوری کنید.
مسوول روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد در 24 ساعت گذشته میانه با 40 درجه سانتی گراد گرمترین و ورزقان با 15 درجه سانتی گراد خنک ترین شهر استان به ثبت رسیده و دمای تبریز در 24 ساعت گذشته در گرمترین 38 درجه و خنک ترین 26 درجه سانتی گراد ثبت شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار